Stiffone Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Hei, en kamerat hadde en liten turbo liggende fra en dieselbil. Tror den kan være av størrelsen T25 eller noe, hvertfall ikke større. Faktisk nesten ikke brukt:) Og da tenkte vi at vi kunne prøve å sette denne lille turboen i min lille Polo 1.4 60 hk! Hvordan tror dere dette vil gå? Tviler på at turboen klarer og lade noe mer enn 0.4 bar. Men har noen spørsmål angående dette. Noen som vet hvor mye disse motorene tåler? Tror dere vi må justere tenning, bensintrykk, programmere chip eller noe for at dette skal fungere bra? Noen som har gjort dette før og kan gi noen tips? Vi gjør det bare for gøy å regner ikke med noe "wow" økning på effekten. Men hadde vært morro å fått det til å fungere! Vi har ellers funnet ut at vi tar oljekjøling til turboen fra oljetrykksmåleren ved hjelp av t-stykke og returen ned i peilepinnen. Fant ikke noe returhull i blokka, finnes det? Bruker original manifoil og gjør ingenting med oppsettet på bilen ellers før vi har fått den til å svive:) Motoren er forresten kjørt 207 000km, og det er en 97 modell og 5 dørs bil:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 En kompis har T25 på sin G40, og lader 1,2 bar. Det gir 190 hk. Skal du ha det til å holde på din, må du ha nye stempler, råder, dyser og tilpasset chip. Du får passende manifold på Ebay. Søk på G40. Rådene i denne motoren er tilsynelatende laget av sjokolade. En kompis brukte orginalrådene i sin Polo 16v som er samme delenr, og de ble bøyd ved 0,3 bar trykk Returen må du kjøre inn i bunnpannen, for ikke å ødelegge turboen. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiffone Skrevet September 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 hehe, da var det over:P Vi fikk på turboen og kjørte noen minitter før turboen røk:D haha, var vertfall rå lyd og drog litt når vi kom opp på litt turtall. Men siden vi hadde returen litt oppover så ble det bare kluss med olje i turbohuset og søl. Så da tok vi bort oljekjølingen og kjørte på uten. Varte ikke så lenge før bladene på spindelen ble så varme at de smelta. Menmen, kjekt så lenge det varte! Tror det blir et mer seriøst turbobygg senere, fikk smaken på turbo nå!:D Har satt på alt av originaldeler nå å overlever med det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.