MrVinyl Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Heisann! Dette er min første post her. Flott forum må jeg si. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen problemer jeg har. Vifteapparatet i bilen virker bare på full guffe, det vil si kun på "siste hakket". Kan du/dere forklare meg hva jeg kan/må gjøre? Så til neste problem. ABS-lampen lyser, sånn av og på, men mest på. Har vært sånn noen uker nå. Hva kan jeg gjøre? Så til siste problem. Det kommer en veldig irriterende lyd foran som sier klakk-klakk-klakk-klakk når jeg svinger. Har hørt det kanskje kan være drivknuten? Hvor mye vil det koste meg å fixe? Bilen min er en Nissan Primera 1.6, 1996 modell, P11. På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Hei Du må bytte varmeapparatmotstand, den gjør at du kan kjøre vifta på flere hastigheter. (Vanlig feil) At ABS lampa tuller er antageligvis støv/def. ABS sensor på en av hjula. Drivknuten kan det absolutt være, den koster ca 1500 hos Nissan. Melder du deg inn i http://www.nccn.no vanker det 25% rab hos Nissan i Oslo blant annet. Fox Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrVinyl Skrevet September 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2008 Ok, takk for svar. Da funker vifta igjen. Kostet 640,- hos Nissan i Tønsberg og jeg byttet den på 5 minutter :) Drivknuten får jeg ta på verksted tror jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WOOFERNOVA Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 var det vanskelig å skifte? hvor ligger motstanden? jeg har en primera p10 92moddel der jeg har akuratt samme problem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WOOFERNOVA Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 aha jeg fikk det til, var bare 2 skruer som holdet motstanden oppe. hvor bør man bestille ny for å få det så billig som mulig? var det type motstand som man ikke kan lodde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg