ojsteiN^ Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Skulle skifte girkasse på motoren min idag(Gti 8v)og av en eller annen grunn så sliter jeg med og få motoren til og gå rundt når girkassa er "tighta til"! Når girkassa henger på men ikke helt inntil , så går motoren fint rundt! :/ Såg (gjennom hullet til startmotoren) at svinghjulet hadde noe metallspon på tenna, hva gjør jeg galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Har du husket blikket mellom motor og girkassehuset? Iogmed du har metallspon på svinghjulet og motor sviver dårlig, så kan det nesten virke som om svinghjulet kommer i kontakt med noe.. Girkassehus, starter eller noe sånt.. Går motor like dårlig når du clutcher? Se om du finner ut hvor det metallsponet kommer fra.. Så finner du nok løsningen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Har funnet ut av det er girkassa som tar borti. JEg får bare ikke til å stramme til girkassa uten at den hindrer motoren i og gå rundt ! Er det noen av de skruene til girkassa som skal skrues til først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Har du montert en girkasse fra 1.6/1.8? Mener 1.6/1.8 motorene har 200mm svinghjul, sammenliget med GTI som har 210mm.. Mulig girkassehuset blir for lite? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg