golf_preben Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Hei.. Har et problem med min golf 2 som eg håper at noen kan hjelpe mej me.. Probleme er at dekket på v.s av bilen, blir nedslitt helt i innerkanten (Der er ikkje av den delen av dekket som er nedi veien , menst man kjører, det er meir på siden av d heile, atmed felgkanten (inner), og det er ingen tegn til noen som helst kan ta borti..hvertfall ikkje noe eg kan se. Kjører med 9x16" brock b1 felger, med 215/40.16 dekk,fk-justerbart senkesett, valsede hjulbuer..har og netopp vert og hatt firhjulskontroll og. Håper noen kan raskt hjelpe mej med ditte!?? Takker for alle svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Justerbart er breiere enn vanlige støtdempere pga fjørene + justering-skruene. Dekket tar bort i støtdemperen/fjøren. Få bilen på en løftebukk eller over en grav slik at du får sett dette menst bilen står på hjula.. Du må nok space ut hjula noen millimeter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_preben Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Stemmer;) men d va da rart d ikkje er tegn til slitasje på h.s...der er dekket 100% ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Det kan jeg ikke forklare :P Husker da jeg hadde justerbart på en A3. Da hadde jeg mer klaring mellom dekk og demper på ene siden.. (ca. 3-4mm differanse tipper jeg).. Alt var riktig montert og kontrollert.. Mulig noen her har en fornuftig forklaring? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_preben Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simhelg Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 er fordi det selfølgelig ikke er orginalt, og du må skifte endel på understellet, får selfølgelig hjerneteppe når det gjelder deler du må skifte.. hadde samme problemet før, så skiftet jeg noen dupeditter så gikk dette mye bedre:) som du sikkert ser fra bak siden av bilen, så står dekkene "mot" bilen øverst, og omvendt ved bakkekontakten. du sliter ikke på dempern eller fjærene, men det er bakken som sliter dekket.. fordi hele bilens vekt blir holdt på bare få cm av dekket på kanten :) skulle gjærne husket hva det heter, men står helt stilt :S Lykke til:) Siter Mercedes benz c-180 - bruksbil Vw prosjekt - vr6? Audi 80 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Dra på verksted å få deg en firhjulskontroll! Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Kan hende du har så uflaks at det tar i et eller annet sted, f.eks girkasse eller noe annet stæsj inni der. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 er fordi det selfølgelig ikke er orginalt, og du må skifte endel på understellet, får selfølgelig hjerneteppe når det gjelder deler du må skifte.. hadde samme problemet før, så skiftet jeg noen dupeditter så gikk dette mye bedre:) som du sikkert ser fra bak siden av bilen, så står dekkene "mot" bilen øverst, og omvendt ved bakkekontakten. du sliter ikke på dempern eller fjærene, men det er bakken som sliter dekket.. fordi hele bilens vekt blir holdt på bare få cm av dekket på kanten :) skulle gjærne husket hva det heter, men står helt stilt :S Lykke til:) Negativ Camber heter det.. Trådstarter har selv sagt at slitasjen ikke kommer av camber eller spissing da det slites på innsiden av dekket, ikke mønsteret. Grunnen til dette er for høyt innpress på felgene. Kan muligens løse dette ved å gå ned til 205/40 195/45 e.l, alt etter hva som passer best, om du ikke vil space ut hjulene.. (Blir nok litt strekk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 hva er et på felgene a? riktig dekktrykk? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simhelg Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Negativ Camber Var det jeg mente:) Siter Mercedes benz c-180 - bruksbil Vw prosjekt - vr6? Audi 80 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg