Gå til innhold

Heisann folks, blitt bmw eiger brått.. 318 tds touring

Ranger emnet


GTPrimeraGT

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Nå har det seg slik at jobben min bestemte seg for å selge en av "firmabilene" sine, en Bmw 318 tds touring det er en 1996 modell.

 

Den hadde noen feil å mangler som gjore at jobben ikke ville betale mer for å holde den ved like, den ble ikke eu godkjent pga følgende feil.

 

1.Parkbrems for dårlig bremsevirkning venstre : 2er feil

2.Skade på frontvindu pga striper : 2er feil

3.Slitte vinduspusser gjennomføringer - høyre : 1er feil

4.Retningslys feil farge - foran, feil pærer : 2er feil

5.Skiltlys defekt : 1er feil

6.Foraksel - slakk i innfestninger - bakre foringer i bærearmer begge sider :2er feil

7.Støtdempere lekkasje - høyre bak :2er feil

8.For lite mønsterdybde foran, høyre bak :1er feil

9.For liten mønsterdybde - venstre bak :2er feil

10.Felg skadet Venstre foran 2:er feil

11.Eksosrør innfestning defekt - avrustet feste på bakre eksos :1er feil

12.Oljelekkasje fra motor :2er feil

 

Ellers er bilen helt grei, noen små rustflekker her å der men ingenting jupt, intriøret trenger en god rens så er det bra, men den har EN stor feil som må ordnes, den er ikke kjørbar pga, sprengt topp pakning mest sannsynlig, så fort bilen blir varm så går den rett til rødt område på temp skalaen å den vil ikke kjøre, gir du gass skjer det bare ikke noe den bare streker.. men uansett, prisen eg ga for bilen er 5000 kr! :D da fulgte det med helt nye sommerdekk på 16 toms alu felger, goodyear dekk, aldri vert på bilen! :) godt kjøp eller håpløst? hva syns dere??

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo bra ut vist du kan skru selv? hva med bilder av bilen.

du fikk den jo grise billig men du må jo legge litt penger i den men det går jo ann og ta over tid osv.

sån som dekk og felger får du jo kjøpt til en gunsdig pakke pris og front ruta er jo bare og ta på glass .

retnigs lys tar deg 2 min 1 min og kjøpe pære og 1 min i demontering og montering hehe.

div foringer og dempere får du jo god pris på på gsbildeler eller koed. hadde kjøpt senke sett med en gang jeg siden bilen er brukt som arb bil er det sikket ikke lenge føre flere av demperne går. og husk orginal deler er ikke så dyrt på bmw som alle skal ha det til.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke allverdens skruerfaring men på sikt bør den bli bra :) har tenkt å ta skilta av osv å la den stå mens eg skal fikse den opp,

 

bilder skal fikses snarest! :)

 

felgpakke trenger eg ikke siden dei nye dekka som fulgte med, det er altså en 16 toms alu felgpakke med goodyear dekk som ble kjøpt etter eu kontrollen fordi det var meningen at den skulle bli ordnet, men så skjedde dette med topp pakningen å da ble den "kondemnert" av jobben :) men hvordan er det med topp paknings skifte på disse bilene? er det et sant helvette eller er det grei skruing ? så har eg hørt noe om at vannpumpen er vanlig feil på denne bilen? Hvordan kan eg sjekke om det heller er vannpumpa som er feilen å ikke topp pakningn? den ryker jo ikke i det heletatt, trodde den skulle ryke mye om topp pakningen er defekt..

 

-sjekket litt i dag, Den har ikke olje i kjølevannet, å ikke vann i oljen.. ? kan dette stemme mot at vannpumpa muligens er synderen?

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår