Snake89 Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Har drivi litt av med et pv prosjekt nå, der jeg har som mål å få den på veien igjen. Men etter litt tenking vurderer jeg å lage et litt mer seriøst prosjekt. Så kunne trengt litt hjelp på hva som går hva må gjøres osv... Det jeg har tenkt litt på nå er å bygge om til 240 understell og motor. Og da dukekr det opp en million ting i hue mitt om det er mulig, hvor mye jobb, vil det bli godkjentosv.... her er det noen ting jeg lurer på. Hvordan passer forstilling, bakaksel, motor, driverk osv? Hvilke tilpasninger trengs? Andre ting som vil passe bedre? Hvor vanskelig vil det være å få det godkjent hos biltilsynet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 240 understell passer ikke rettpå PV.. har ikke prøvdselv men kan garantere at det ikke passer rett på.. Bakaksel fra 240 skal værre mulig på få godkjent, men forstiling er det heller tvilsomt.. Motor og gir skal være mulig å få godkjent hvis det ikke overstiger. max foraksel last, max NM og HK. b230a skal være mulig. Link om godkjente endringer til pv. http://www.volvoforum.no/volvo_info/ombygginger_pv444-544.htm Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 kan bli værre å montere 240 forstilling, men d går å bruke spindlene fra 140 for å få samme boltsirkel forran og bak. Tror d er bare å kjøpe lagre som passer mellom 140 spindel og pv nav. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blupp Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=4133&postdays=0&postorder=asc&start=0 Siter 444-54(PV) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg