MR_Simba Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 120km/t ved 2000rpm.. Joda.. UTVEKSLING har INGENTING med hvilket drivstoff man kjører på.. Du skal forresten klare 180km/t på samme giret ved 3000.. 240km/t ved 4000.. Enkel matte.. Jeg sammenlignet ikke en kjip dieselbil og en bensinbil med høy effekt.. Poenget mitt var at en dieselbil har lavere effekt enn en bensinbil, med tanke på: - Kompresjon: 20:1 er ganske normalt på dieselbiler. - Høy effekt = Stort slagvolum - Ladetrykk Sett fra min side er "Dieselmotor en trimmet bensinmotor på lav oktan" Stemmer forsåvidt at jeg skrev 2000rpm CA da jeg var usikker på akkurat den..men 160kmh er nøyaktig 3000rpm i følge turtallet:) Jeg skal ikke sitte her å fortelle at jeg har peiling på kompresjon som du nevner osv, for det har jeg virkelig ikke! Det jeg vil fram til er at diesel kan være et seigt råskinn med mye kraft med LAVT forbruk. En effektiv kjøremaskin:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 personlig liker jeg diesel best.. kjekt og daffe rund på 1200rpm me chevy'n! nei takker meg til store dieselmotorer, 6,5td privat å 12 liter turbodiesel på arbeid:) passer forresten på og stå masse på tomgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Det burde vært dødsstraff for å la en amerikansk "lastebil" stå å gå på tomgang. Miljø er ikke bare gasser, det er lyd også. Økologisk kriminalitet på sitt verste. Et pukkverk går jo stille i forhold Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Det burde vært dødsstraff for å la en amerikansk "lastebil" stå å gå på tomgang. Miljø er ikke bare gasser, det er lyd også. Økologisk kriminalitet på sitt verste.Et pukkverk går jo stille i forhold hehe, mulig jeg har skjenert noen sarte skjeler med den gromme tomgangen innimellom ja:popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 hehe, mulig jeg har skjenert noen sarte skjeler med den gromme tomgangen innimellom ja:popcorn godt er det;) venter på palmer jeg:P eller faktisk ikke, da jeg liker vinteren best... ikkeno er som et godt snødekke på veien og manuell bakhjulstrekker<3 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 passer forresten på og stå masse på tomgang Åpenbart på tide å øke dieselavgiften så det monner. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 ja, var ikke mange dagene siden de uttalte seg i avisa om at stortinget ENDELIG har bestemt seg!, diesel er mest miljøvennlig?!......!?!?!? og fortsatt skal dem slakte det på alle måter! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Det er ikke Stortinget som har uttalt det, det var SFT. Uansett hvordan du vrir og vender på det er det større utslipp av CO2 når en liter diesel forbrennes enn når en liter bensin gjør det. På toppen av det kommer en haug med partikler og NOx. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 http://www.dinside.no/motor/bil/co2miljo/slakterdiesel-vennligrapport/art787583.html Skal jeg ha meg noe "miljøvenlig" så blir det ikke diesel uansett, da går jeg til innkjøp av noe saab biopower greier. ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Tråden har utviklet seg til Toyota Prius Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 25, 2008 Rapporter Share Skrevet September 25, 2008 Hvem har nevnt prius? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Ene enden har vi kjøreglede, i andre har vi Pri(m)us. Idag ville jeg ha kjøpt en mulifuel bil men synes ikke Saab biopower ser noe pen ut inni. De kunne virkelig ha kommet langt hadde de kastet ut det trauste interiøret og fått inn noe helt nytt. Bra design trenger ikke og få utover brukervenneligheten :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilE30 Skrevet September 26, 2008 Rapporter Share Skrevet September 26, 2008 Beste akslerasjonen på Prius er jo 0-30 eller noe da, selv om den egentlig ikke flytter seg... Men nok om det, diesel er traktor motorer ferdig med det. Mye kulere åkjøre bensin mer aktivt fordi det går på mye høyere turtall!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Siden ingen har kommet med flere kriterier, er det jo på tide å avgjøre om diesel eller bensin er best. -forbruk Under ellers like forhold er diesel vinneren volumetrisk, selv om delvis er forårsaket av høyere energiinnhold i diesel. Poeng diesel -kvalitet/levetid Ingen har kunnet påvise at det ene er bedre enn det andre under like forhold. Uavgjort. -prestasjoner Diesel gjør det bra i Le Mans, mens bensin ruler det meste annet av motorsport. Minst ett ekstra girskift for å nå 100km/h for diesel gjør at bensin vinner. -personlig like/ikke-like Meningsløst kriterium. Biring liker diesel, de fleste normale mennesker liker bensin. Ingen poeng. -framtid Fremtiden er hybrid, og i en seriehybrid kan man like gjerne bruke en utrottlet ottomotor som en dieselmotor. Ingen poeng. -lyd Traktorlyd er for traktorer. Motorlyd skal enten være ikke-eksisterende eller pen. Poeng bensin. -lukt (både på drivstoffet og tilhørende eksos) Poeng bensin -komfort Traktorlyd og varmeapparat som slår inn etter 40mil trekker ned for diesel. Poeng bensin. -helseskadelige utslipp Poeng bensin. Diesel: 1 - Bensin:5 Bensin er best, selv om jeg stadig står på at etanol er enda bedre. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Poeng bensin. Diesel: 1 - Bensin:5 Bensin er best, selv om jeg stadig står på at etanol er enda bedre. Smaken er selvsagt som baken:) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg