Gå til innhold

cruisecontrol/vakuumpumpe?

Ranger emnet


yengis

Anbefalte innlegg

styrestrøm fra releet som sitter til venstre for pedalene. Som igjen får signalet sitt fra speedometer...

 

mener jeg det er.. Alle ledningene ligger opplagt...

Gjorde det i min. Bare å sette dit releet, styre-hendlen og pumpa.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 240, med et eldre ledningsnett, så den cruisecontrolen jeg bestandig har hatt, drives av vakuumslange rett på innsuget. men etter at jeg satte i turbomotor, så må jeg ha ei vakuumpumpe som lager vakuumet til cruisecontrolen, fordi turboen lager trykk. så da vil jeg ødelegge vakuumklokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut idag at hvis jeg kobler blå på minus.

grøn på pluss, så starter motoren. kobler jeg i tillegg den hvite på pluss, så klikker det, akkurat som er rele, også føles det som at den suger mere.

noen som vet hvordan den motoren funker/er bygd opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 240, med et eldre ledningsnett, så den cruisecontrolen jeg bestandig har hatt, drives av vakuumslange rett på innsuget. men etter at jeg satte i turbomotor, så må jeg ha ei vakuumpumpe som lager vakuumet til cruisecontrolen, fordi turboen lager trykk. så da vil jeg ødelegge vakuumklokka.

 

Ok.. da er det forkjell fra 200 og 900 på den biten der.. For Cruise-kontrollen på 940 er helt eget vakum system.. Der vakumslangen fra pumpa kobles til belg som trekker seg sammen som en vaier er festet i og dermed styres gass spjeldet..

 

Bytter ut hjulet som vaieren er festet med i fra gasspedalen til et to vaier fester...

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår