Robin90 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Takk for bilde;) Nå gjenstår det bare å få vite hvem slange som skal blendes?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
barskebean Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 kan tette i enden av den slangen du ser kommer ut fra ventilen. Siter "Kjørd som et svin, og osa bænsin, og bilen slynga opp og ned.." .: Opel Omega 2.0 16V .: Opel Omega MV6 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 ut ifra ventilen? Er en lite tynn slange som som går i fra toppen på den også er det jo en tykk svart som går inn i front som kommer fra manifolden, eller? Blei vanskelig detta...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Olja skulle skiftes den, men bunnpluggen ga etter. Greide å dra torx'n nesten rund. Blir vel nødt til å skifte bunnpanne? Er vel en mulighet for å bore opp og gjenge på nytt men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mb_w201 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Sveis på en større mutter utenpå bunnpluggen.. Siter 92 230e x-98 Audi A4 1,8tq x-93 omega 2,0 x-92 190e 1,8, x-90 190e 2,0 x-85 rekord 2,0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Tenkte tanken, så får prøve det først. Fader skal ikke være enkelt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaTriX Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Her er egr ventilen: Tull og tøys, egren sitter bak coilen, altså nesten helt bak med torpedoveggen. Har du eldre en 99 er denne vakumstyrt, altså da kan den blendes med og nappe av vakumslange på egr og sette på en blindslange på spjellhus. Siter Opel Omega B STV. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin90 Skrevet September 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Takk for svar;) Har fått byttet olje. Skiftet tomgangsregulatoren og den fikset tomgangsproblemet. Den brukte funket jo tydeligvis ikke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Tull og tøys, egren sitter bak coilen, altså nesten helt bak med torpedoveggen. Har du eldre en 99 er denne vakumstyrt, altså da kan den blendes med og nappe av vakumslange på egr og sette på en blindslange på spjellhus. Hva heter den greia som er ringet rundt på bildet? Den er gåen til meg,men har ikke peiling på hva den heter...Noen som kan hjelpe meg her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 (endret) Hva heter den greia som er ringet rundt på bildet? Den er gåen til meg,men har ikke peiling på hva den heter...Noen som kan hjelpe meg her? Her er egr ventilen: Dette er EGR, på min er den også ødelagt, men gjøri egentlig ikke noe så lenge du ikke skal ha den på EU kontroll :) Endret Mai 29, 2009 av gomega Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Den dingsen som er ringet inn er fortsatt ikke EGR-ventilen. Det er sekundærluftventilen såvidt jeg vet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gummihjul Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Sniker inn et spørsmål her. Tok av oljedampslangen istad og den var helt tett av klin. Så nesten ut som om det var stappa fett og olje inn i den. Hva kommer det av og hva bør jeg gjøre ? Renser den selvfølgelig men det er jo en grunn til at den blir så tett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Sniker inn et spørsmål her. Tok av oljedampslangen istad og den var helt tett av klin. Så nesten ut som om det var stappa fett og olje inn i den. Hva kommer det av og hva bør jeg gjøre ? Renser den selvfølgelig men det er jo en grunn til at den blir så tett ? Hvilken av slangene? Den i bakkant, den tykke foran, eller den tynne foran? Var gugga gulaktig? Det kommer i så fall av kondens som havner opp i veivhusventilasjonen, og sammen med olje blir det majones. Kan være et resultat av mye småkjøring eller evt. kjølevæske som er på avveie. Når slangene er renset bør du sjekke den lille tynne slangen. Ta den av toppdekselet mens bilen går på tomgang og sjekk at det er undertrykk i den. Hvis ikke er den lille dysa på spjeldhusstussen tett, noe som kan føre til dårlig tomgang og med uflaks blåst toppdekselpakning. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gummihjul Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Hvilken av slangene? Den i bakkant, den tykke foran, eller den tynne foran? Var gugga gulaktig? Det kommer i så fall av kondens som havner opp i veivhusventilasjonen, og sammen med olje blir det majones. Kan være et resultat av mye småkjøring eller evt. kjølevæske som er på avveie. Når slangene er renset bør du sjekke den lille tynne slangen. Ta den av toppdekselet mens bilen går på tomgang og sjekk at det er undertrykk i den. Hvis ikke er den lille dysa på spjeldhusstussen tett, noe som kan føre til dårlig tomgang og med uflaks blåst toppdekselpakning. Den tykke som går ut fra toppdekselet. Gulaktig er riktig. Ser nesten ut som gris. Ja mye småkjøring men også mistanke om at det er kjølevæske på avveier. Tomgangen er faktisk ok. Skal uansett sjekke den lille slangen som du sier iomorgen og sjekke undertrykket. Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gummihjul Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Null undertrykk i den tynne slangen, men fortsatt så er tomgangen ok. Lå litt oljeklin i bunn av spjeldhset så tenkte jeg skulle skru den av og gjøre rent. Må vel skru av uansett for å komme til den dysa ? Slangen virka morken så blir å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg