Tvåførr Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Hallo, hvordan "kobler" man opp en slik tank? Kan eg ta vekk den svarte boksen i blokka vist eg bruker en sånn? Hvor skal slangen med olje tåka komme fra, hva skal til? MVH Vidar Åsgard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 La den svarte boksen stå, ta bare en slange fra den til catchtanken så blir det bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Etter mine erfaringer så er det dårlig med åpen veivhusventilasjon.. Man trenger litt vakuum for å unngå lekkasjer osv. Blir også lukt med åpen ventilasjon. Hvorfor endre? Det originale systemet fungerer veldig bra. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Jo men eg har ikke den orginale slangen til turboen som du kobler den på, så nå drypper det ned langs motoren. får jo ikke noe vakum effekt heller, så derfor eg tenkte å bruke en sånn, pluss at eg har hørt av vist det kommer mye olje ut så kan det gi et lavere oktan tall og kan føre til tenningsbank. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hva har jeg sagt om dette? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Fortell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 http://www.bilforumet.no/teknisk/205546-oljecatchtank.html Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvåførr Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Kjempe greier, der lærte eg mye. Men orginatl på bilen er det en slange som går fra oljeutsjiller boksen og til innsuget før turboen, da på en b230ft og så går det en liten slange inn på innsuget? Hvorfor det? Da vill den jo få turbotrykket inn i slangen, er det bra? Og hvor god er volvos oljeutskiller? Noen som hvet hva den koster ny? Og hvor mange pakinger skal de vere på den? En rundt hvert hull? Og ReodorF Hvor har du lært alt dette? MVH Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Reodor: 1 ting jeg ikke føler du har svart helt på: Jeg har nå den svarte boksen, men istedenfor å ha en slange til innsug, så har jeg den bare rett ut i løse lufta. (Ja jeg fikk med meg at jeg puster inn gasser da) Så det jeg da lurer på er: hvorfor skal jeg føre en slange til innsug istedenfor til en tank eller noe som kan "ta seg av" gassen. Med min "løsning" så har jeg veivhusvent, men gassene blir sluppet ut i friluft. Det har jo ikke noe å si for motorens vedkommende. Så istedenfor å ta en slange på tvers over hele motoren, vil jeg heller ha den et annet sted. Hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Reodor: 1 ting jeg ikke føler du har svart helt på: Jeg har nå den svarte boksen, men istedenfor å ha en slange til innsug, så har jeg den bare rett ut i løse lufta. (Ja jeg fikk med meg at jeg puster inn gasser da) Så det jeg da lurer på er: hvorfor skal jeg føre en slange til innsug istedenfor til en tank eller noe som kan "ta seg av" gassen. Med min "løsning" så har jeg veivhusvent, men gassene blir sluppet ut i friluft. Det har jo ikke noe å si for motorens vedkommende. Så istedenfor å ta en slange på tvers over hele motoren, vil jeg heller ha den et annet sted. Hvor? Tre den inn i et hull i en kanal / vangen, men ifølge ReodorF så skal du ha den før turbo, slikt at du får en fin oljefilm i alt av rører slanger og intercooler, samt at du må tømme intercooler for olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 da kan den henge der den gjør ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Kjempe greier, der lærte eg mye. Men orginatl på bilen er det en slange som går fra oljeutsjiller boksen og til innsuget før turboen, da på en b230ft og så går det en liten slange inn på innsuget? Hvorfor det? Da vill den jo få turbotrykket inn i slangen, er det bra? Og hvor god er volvos oljeutskiller? Noen som hvet hva den koster ny? Og hvor mange pakinger skal de vere på den? En rundt hvert hull? Og ReodorF Hvor har du lært alt dette? MVH Vidar Det kom til meg en mørk vinternatt :D Slangen som går til innsuget må gå via en enveisventil slik at det ikke kommer turbotrykk ned i veivhuset. Kjenner ikke Volvos originale oljeutskiller til rødblokk, men det er ikke alltid selv original veivhusventilasjon er god nok, jamfør problemene Saab har hatt i moderne tid. Jeg har kjøpt oljeutskiller fra Porsche, og den kostet under 500 kroner. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Tre den inn i et hull i en kanal / vangen,men ifølge ReodorF så skal du ha den før turbo, slikt at du får en fin oljefilm i alt av rører slanger og intercooler, samt at du må tømme intercooler for olje Du har misforstått! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Du har misforstått! Jaha? hva da? ifølge deg så kan man jo ikke slippe veivhusvent. ut i friluft. dermed må den inn i motoren igjen, og det før turbo, for di som har det. Og når det kommer oljedamp, så vil det bli en oljefilm over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Jaha? hva da? ifølge deg så kan man jo ikke slippe veivhusvent. ut i friluft. dermed må den inn i motoren igjen, og det før turbo, for di som har det.Og når det kommer oljedamp, så vil det bli en oljefilm over tid. En velfungerende oljeseparator vil ikke gi overdrevne mengder olje i rør, ic osv. Derav navnet... Men dårlige turbotetninger derimot. Eventuell olje i forbrenningsrommet vil ikke virke oktanreduserende siden olje uansett er mye tregere å få fyr på enn bensin. Noe som derimot kan skje er glødetenning, men det er jo ikke det samme som tenningsbank. En større årsak til eventuell glødetenning forårsaket av olje i forbrenningsrommet er den olja som trenger inn via stempelringene, men den ser det ikke ut til at bryr noen nevneverdig. Det er som tidligere nevnt ikke olje som er effektreduserende ved lukket veivhusventilasjon, men det faktum at veivhusgassene fortrenger en tilsvarende mengde med frisk luft. Dette effekttapet er uansett begrenset til en prosent eller deromkring, så det er etter mitt syn ikke mye å sutre over. En velfungerende veivhusventilasjon fører mye mer positivt med seg enn negativt, selv om enkelte her ser ut til å frykte det som pesten. Så får heller de fortsette å trekke veivhusventilasjonen ned i en rammevange eller hva det nå måtte være da, men la vær å spre denslags på gode gamle www. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.