volvoen Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Hello. Er det noen som har gode råd om go fjæring til bilcross bruk må være hjemme snekkra, har litt kappa biltema camping/forsterka fjærer , må få drad den ned bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 264 fjører forran på org dempere holder.. bak tar du biltema OLJE DEMPERE. med volvo 740 fjører, da får du et kjekt oppsett som holder i massevis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Jeg har et sett med 245 glt fjærbein , er det noe tro lurer på om jeg har lest en plass at det er gass eller no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 helst ikke gassdempere, hvertfall det folk har rådet meg vekk i fra.. svigerbror kjøpte KYB gass dempere til bilcrossbruk og dem holdt 3 løp bare.. 1200kr rett i dass... olje dempere til volvo fra biltema funker dritbra, og siden 740'n er lettere i ræva vil det bli mere demperen som hjelper, og ikke den sprettinga fra fjør i og med at den ikke er fullt så stiv.. kan vel kappes ei runde eller 2 da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet September 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 helst ikke gassdempere, hvertfall det folk har rådet meg vekk i fra.. svigerbror kjøpte KYB gass dempere til bilcrossbruk og dem holdt 3 løp bare.. 1200kr rett i dass... olje dempere til volvo fra biltema funker dritbra, og siden 740'n er lettere i ræva vil det bli mere demperen som hjelper, og ikke den sprettinga fra fjør i og med at den ikke er fullt så stiv.. kan vel kappes ei runde eller 2 da Klar nå, Ble volvo glt dempere foran orginal volvo, og stabbstag foran fra glt det var tykkere . bak kappa biltema forsterka fjærer og opefrontera demper med feste i i koffert rommet. tru det bli bra .vil vise seg til helga , er sønnen min som kjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 På den 244'n jeg bruker i cross nå er det 264 framfjører + KYB gassdempere foran, kappa orginalfjører bak + Biltema Oljedempere. Stab.stag bak, ikke foran. Har ikke bygd den selv, og har ikke noen god teori på hvorfor/hvorfor ikke stab.stag foran/bak, men jeg syns værtfall oppsettet på min bil fungerer meget bra! KYB-demperene mine fungerer helt utmerket, og har sittet på bilen mange løp tilsammen. Ikke har den blitt "pent kjørt" heller.. Hehe Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 får håpe kyb tåler mere til volvo enn på opel ascona.. svigers kjøpte det og fikk kjørt 3 løp da var dem kaputt. trur du heller burde hatt stab oppsettet ditt omvendt, uten bak og med forran.. det folk bruker i VOC når dem kjører på grus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Blei ok oppsett det ,men fekk problem med kassa at hoppet ut av 2gear, men nå er det til og fikse til neste sesong har en gammal 164 som skal oppgradere buret i og en 240 som skal sette bur i så blir litt jobb i vinter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 Ja, etter det jeg har lest meg frem til så er stab.stag-opplegget på min bil litt motsatt av slik det pleier å være.. Hehe Men, det funker greit så jeg lar det nok bare være slik det er jeg.. Kjørte med den på Krabyskogen forrige helg, og det er ei bane med forholdsvis stor hastighet og ett par skarpe asfaltsvinger. De få gangene jeg faktisk traff på sporvalget, gikk det effektivt gjennom svinga, så tror egentlig ikke oppsettet er så ille egentlig jeg.. Skal prøve meg på Gardermoen den 20, så da skal værtfall understellet få prøvd seg! ;-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg