Tettis Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Hei. Nettop ferdig med mitt prosjekt og er godt fornøyd med utsende og var klar til å teste det. Så kom skuffelsen. Jeg har 2 x 12" subber som drives av en forsterker med 4 utganer. Så jeg har en sub på channel 3 og en på channel 4. Tingen er at det kommer forferdelige hakke/skurre lyder når den spiller. Jeg tenkte det kunne være dårlig jord eller noe slikt, så jeg lånte meg en forsterker og koblet den opp og da var det helt fint. Koblet tilbake til min forsterker og da kom de hakke lydene igjen. hva kan dette være? er det forsterkeren som er røket eller kan det være for dårlig jord? Må vel også nevne at jeg har ikke skruen til å holde jord og støm ledingen skikkelig på plass i forsterkeren så de er bare "stappet" inni og teipet fast. Det høres også ut som at subbene er sprengt, men bare av og til, og dette er også kun med min forsterker. Takker for svar Mvh Tettis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtråner Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Sikker på at forsterken din er sterk nok til å drive begge? Hvis du f.eks. har 2 stk 500w subber, så må du ha minst en 1000w forsterker for å drive dem, eller så blir det dårlig.. Prøv med bare en sub og se hvordan det funker, evt. med en kraftigere forsterker. Siter Gt = gaffeltruck VW Passat 1,8t 97mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tettis Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Hei. Takker for svar. Forsterkeren er 3 år gammel, og har drevet de to elementene før, i lang tid, men de har nå lagt på hyllen et år. Så den skal fint klare å drive de. Forsterkeren er en http://www.cadencestore.com/ProductCart/pc/viewPrd.asp?idcategory=19&idproduct=31 og subbene er 2x http://www.cadencestore.com/ProductCart/pc/viewPrd.asp?idcategory=26&idproduct=74 Jeg har koblet en sub på ch. 3 og en på ch. 4 Subbene er på ca 300 W som det står, og forsterkeren gir 150 W i 2 ohm pr kanal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Må vel også nevne at jeg har ikke skruen til å holde jord og støm ledingen skikkelig på plass i forsterkeren så de er bare "stappet" inni og teipet fast. der har du problemet. dette har ikke noe med for lite forsterkerkraft å gjøre ihvertfall. Siter Mitt bilstereo prosjekt Biler: Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier. Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 Hvis du f.eks. har 2 stk 500w subber, så må du ha minst en 1000w forsterker for å drive dem, eller så blir det dårlig..Det der er bare en pub-myte. En 500 watts høyttaler kan bli drevet like godt av en 20 watts forsterker som en 2000 watts forsterker... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg