Widow71 Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Jeg har vibrasjoner i bilen som merkes mest ved hastigheter fra ca 70 til 85 km/t. Vibrasjonene er ikke følbare i ratt eller girstang. Vibrasjonene merkes nesten ikke når bilen går lett, på flat vei eller i nedoverbakke, men er betydelige når det er belastning på motoren, ved gasspådrag eller i motbakke. Har avbalansert alle hjul, men problemet er der fremdeles. Noen som vet hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Ubalanse i drivakslene desverre. Vanlig på Focus, sjeldent på Mondeo Bare å skifte Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widow71 Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Har vært på verksted igjen. De fant ikke noen slitasje på drivakselene, men ubalanse er kanskje ikke så lett å finne? Alle 4 dekkene er skjevslitte (mer slitt på innersiden). Skal justere spissingen. Kommer med rapport neste uke, i tilfelle det kan være av interesse for noen andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widow71 Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Problemet er fiksa :-) Det første verkstedet (Mekonomen), fant som skrevet tidligere ingen slitasje i drivaksel, men ubalanse. De mente jeg måtte skifte begge drivakslene. Prisen for dette var 13.000.- Tok bilen med til NAF, de konstanterte slark i høyre drivakselledd. Skifta høyre drivaksel i Sverige. Det kosta meg litt over 4000.-. Sparte altså nesten 9000 spenn, og lærte at jeg aldri skal bruke Mekonomen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg