tor_eriko Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Har en B230A motor, å har nå kjøpt div deler, men lurer på hnor langt inn den nåla skal i stemple?! for jeg kan dra den 2-4mm inn og ut når jeg har skrud til skruen som holdere den.. har ikke skrudd skruen heilt inn pga jeg oppdaget den kunne draes inn og ut. Og lurer da på om jeg skal sette nåla slikt at det den sitter i er i lik linge med stemplet?! Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Stikk den inn til den botner. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Stikk den inn til den botner. Er det rett? prøvde det å da vart den heilt snodig... Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Forgasseren må selvsagt justeres etter at du har byttet nål. Det eneste som betyr noe er at nåla ikke kan hoppe ut av hullet sitt når stempelet er på toppen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet August 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Forgasseren må selvsagt justeres etter at du har byttet nål. Det eneste som betyr noe er at nåla ikke kan hoppe ut av hullet sitt når stempelet er på toppen. vel prøvde å justere det etterpå, men blei aldri rett eller normal... men skal sikkert gå seg til tilslutt. må anskaffe meg nytt innsug, tomgangskruen har sote seg fast og er ikke mulig å skru på lengre. Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Mulig jeg tar feil og vet du ;) Sist jeg skrudde på a-gasser gjorde jeg ihvertfall slik, og det fungerte som bare juling. Kan også hende at problemet ditt ikke ligger der... Og har du målt co når du justerte motoren, eller har du bare skrudd på måfå? Logikken min er ihvertfall at nåla bør sitte så langt inne som mulig, siden det er bedre at motoren får litt mer suppe enn den behøver på høyere turtall/belastning, enn at den får for lite. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_eriko Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Mulig jeg tar feil og vet du ;)Sist jeg skrudde på a-gasser gjorde jeg ihvertfall slik, og det fungerte som bare juling. Kan også hende at problemet ditt ikke ligger der... Og har du målt co når du justerte motoren, eller har du bare skrudd på måfå? Logikken min er ihvertfall at nåla bør sitte så langt inne som mulig, siden det er bedre at motoren får litt mer suppe enn den behøver på høyere turtall/belastning, enn at den får for lite. Har nok bare skrud på måfå.. men skal få den på kontroll iløpet av uka. Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.