Trond Jacobsen Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Hei. Skal reparere en 2003mod passat. Bilen ble varm ved motorveikjøring, ikke jeg som kjørte. Når jeg ser på bilen ved kald motor er det ingen synlig sirkulasjon i ekspansjonstanken. Jeg tenker at vannpumpa er defekt. Har jeg rett? Kjenner ikke disse bilene så godt. Motoren er 1,8 turbo. Har ikke fått sjekket sirkulasjon ved varm motor. Når jeg klemte på radiatorslangen kom det vann i den tynne øvre slangen inn i ekspansjonstanken. Det kommer ikke vann der når motor går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 dette kan være så enkelt at det er luft i systemet disse motorene er noen jævler på akkurat det så sjekk dette først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Hva med termostaten? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toON Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Hvis jeg ikke tar helt feil er skovlhjulet i vannpumpa av plast og tåler ikke så veldig mye, vet dette var på eldre passat / audier.. Måtte byttes etter kort tid, men finnes oppgraderingskit med skovlhjul i stål... Siter http://www.team-htr.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg