lroedal Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Prøver å få løs demperen, da jeg skal bytte fjørbeinslageret på den ene siden. Men hvordan skal jeg få den løs? Prøver å løsne bolten i motorrommet, men det virker som om den bare snurrer rundt, og lager spenn i fjøra? Setter pris på hjelp da bilen står på bukker, og helst skulle vært ferdig med alt jeg skal gjøre i løpet av denne uken. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Da spør jeg før du i det hele tatt tar det videre, har du fjærstrammere? Siter Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,- BMW e36 Cab [x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet August 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Har ikke skaffet det enda nei. :) tenkte jeg kunne få de ut først... Så slipper jeg å gidde å skaffe dersom det ikke skulle bli råd med. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubic Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 På min måtte jeg låne noe verktøy for å holde "senteret" fast mens man skrudde "sulamitten" rundt. Var en umbriaco sak i midten som måtte stikkes gjennom og holdes fast mens en pipe rundt bolten ble skrudd rundt (eller omvendt).. hm.. ja, noe i den dur. Fyr på med CRC i god tid i forveien dersom den er treg. Ingen god forklaring, men husker det var noe krøll å få dette løst. Husk fjerklemmer ja (behøvde dette kun fremme på min). Siter '01 VW Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubic Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Når jeg tenker meg om var vel dette kun for å skille fjær og demper _etter_ at beinet var tatt ut. Men! På undersiden av boltene (øverst i hjulbuen - på undersiden) ligger det en mutter! Denne må holdes fast mens boltene skrus ut og er et !¤#€@{ å få tak på oppi der. En av disse var så umulig at den til slutt måtte bores vekk.. Siter '01 VW Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Skru løs de to boltene i bunn på demperen, og de tre på toppen rundt senteret :) Da tar du demperen lett ut.. Skal du ha løs toppen bruker du bare muttertrekker og skrur løs den topp mutteren lett uten noe spesial verktøy. MEN BRUK fjerklemmer før du løsner denne! Det skyter vilt rundt i rommet uten, og kan skade deg og andre i rommet! Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burnoutking Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Min muttertrekker hadde førtidspensjonert seg da jeg skulle skru løs demperne fremme, så jeg lagde meg et spesialverktøy. Tok en 7mm umbraco-hylse på skrallen og tok en annen 22mm hylse som jeg skar firkantet i toppen med vinkelsliper - så brukte jeg en skiftenøkkel til å skru med. :) Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg