Gå til innhold

Hva slaks feil kan forventes på en 94mod 325i fra Tyskland?

Ranger emnet


KrHeLl

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal kjøpe meg bil nå,

det er en 325i e36 coupe, 1994 modell og har bare gått 116.000.

 

Dette blir min første bil,

og har ikke så mye peiling utenom når det kommer til det elektriske.

 

Det jeg lurer på er hva som er vanlige slitasje feil på BMW av denne typen?

Fabrikatfeil osv.

 

Ettersom den er gått så lite, og ettersom bilene i Tyskland ikke får samme grisebehandling av salt så kan den jo ikke fått samme behandling som her hjemme?

 

(Heldigvis er min far utdannet mekaniker så han får hjelpe meg med hva som må gjøres).

 

:worshipbm:

Bil: BMW E36 325i Coupe 1994

Prosjekt: pågår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det er vel salting i Tyskland også, men sør i Tyskland er det minimalt med det, i hvert fall etter det jeg har hørt. Har selv kjøpt biler som visstnok skal være fra den sørlige delen og de har sett bra ut rustmessig.

 

- Ellers så er det vel flere av disse 325i som er trollkjørt av yngre sjåfører da.. kan fort bære preg av et hardt liv da ( i verste fall).

 

- Får du full dok på km? 116.000 på en 94 er ganske lite i grunn, men absolutt ingen sjeldenhet. Får håpe det stemmer, da er det nok mye bil "igjen":)

 

Lykke til med eventuelt kjøp - spennende å kjøpe bil:):)

VW Golf IV GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk etter rust på de vanlige stedene, kanaler, koffertlokk, panser, bremserør div.

Sjekk tilstand på foringer, bærekuler, endeledd, dempere.

Er dekkene skjevt slitt er dette tegn på slikt.

Hvis bilen har lav km, sjekk slitasje på stoler, pedaler, girkule og ratt.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår