Gå til innhold

Girkassehjelp, haster meget! oppdatert 7 aug kl 18.27

Ranger emnet


xanakor

Anbefalte innlegg

heisann.

 

så i går at jeg hadde algt ifar meg et fint spor med girolje, åpnet panseret å så at en plygg/topp manglet på girkassen og tenekr at dette er synderen.

 

se bilde:

 

girkasse.jpg

 

håper noen kan hjelpe meg å finne navn på denne delen slik at jeg kan få kjøpt den i morgen.

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den grønne proppen du sikter til så må du for all del ikke helle olje inn der.

Det er "inspeksjonsluken" til svinghjulet bl.a.

Den proppen får du kjøpt hos Møller, billig.:)

 

Har du sett under girkassen, ved akslingene, og der motor og girkasse er skrudd sammen?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har sprutet mye olje opp i panseret, og rundt omkring i motorrommet. og det er girolje som har sprutet.

 

så det må jo være dær det er feil?

 

mvh

stian

 

Det er ikke girolje nedi der troppen står, altså hvis det er olje nedi der så fungerer ikke clutchen din så bra lengre:)

Se heller der speedometervaieren går inn i girkassen, eller de andre stedene jeg foreslo.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke girolje nedi der troppen står, altså hvis det er olje nedi der så fungerer ikke clutchen din så bra lengre:)

Se heller der speedometervaieren går inn i girkassen, eller de andre stedene jeg foreslo.

 

speedometervaieren sitter der den skal sitte, ikke noe som har skjedd dær. det er girolje under hele motoren, på akslingene og ellers dær den kommer til. ser også ut til at det er ganske fuktig nedi dær det ikke skal være olje.

 

clutchen fungerte helt fint før jeg satte ifra meg bilen, det var da jeg la merke til sporet jeg hadde lagt ifra meg.

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da funnet ut at det lekker på undersiden, mellom motor og girkasse.

 

men det forklarer fortsatt ikke hvorfor det har sprutet opp i panseret og over resten av motoren.

 

noen tips?

 

mvh

stian

 

Hvis det lekker fra simmeringen inn til motor, så kan det komme borti clutch/svinghjul mm. og sprute ut fra det hullet som du mangler tropp til.

Eller det kan lekke på en aksling som da kaster det rundt i motorrommet..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår