Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hei! Trenger litt hjelp med bruksbilen min. 94 Omega B 3,0L MV6. Den Butter på rett rundt 4000o/min. Virker næsten som en nødmodus.. Prøvd det meste, oppover, nedover, i neutral, mye gass lite gass. Er som fullstendig bensinkutt! Ikkno feilmld eller noen ting.. Noen som har noen tips? er evig takknemmelig. Mvh Joacim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Er nok en føler. både veiv og kam føler har lett for å tulle på de her. Å trenger ikke gi feil kode desverre. Hadde samme problem på min å der var det veivsensoren som tulla. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Mm.. Mulig det... kikka litt mere på det, hører en fresing, akkurat som en slange er sprekt eller hoppet av.. men merker ikkno med startgass... Må demontere å kikke litt.. Takk Bare å komme med flere tips.. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 er nok veivføler eller en annen føler 100% sikkert. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Veldig mye mulig.. Må prøve det. Skal skjekke av fresinga er i kveld. Men er det skadlig å kjøre sånn? Til jeg har penger... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hei igjen! Liten vakum lekk, fiksa;) men det var ikke problemet.. Hvor får jeg Veiv og kamføler billigst? Brukt? Opel? Noen andre... Setter pris på hjelpen! Må få fiksa dette så fort som mulig! Takk! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Kjøp nytt. http://www.carparts.no Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Når du sier at du ikke har noen feilkoder; har du lest ut med kodeleser eller binders? Det virker helt usannsynlig at bilen skal gå i nødmodus uten å lagre en feilkode. Er jo greit å vite hvilken av sensorene du skal bytte (enig med andre om at det er veiv- eller kamsensor, tror veivsensor er mest vanlig problem på V6). Lønner seg ikke å kjøpe billig jallakvalitet på disse sensorene. Kan sikkert plukke en billig på skroten. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hei! Jeg har ikke fått lest av feilkoder. Men jeg har ingen feilmld. på kjørekomputeren, eller motorlampa lyser ikke..Det jeg mente.. Prøver å kjøpe på skroten først.. Nye koster 800kr, det er overkommelig det, men ikke før om noen uker;) Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 kjøp ny da, uff a meg Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Er vel kanskje like greit, så er jeg sikker.. Men har ikke penger til det før om litt.. Gjør det noe om jeg bruker bilen? Den går jo helt fint under 4000 o/min.. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hvis vi nå antar at det er kam- eller veivføler skal det gå greit å bruke den, men den vil antagelig bruke noe mer drivstoff. På toliteren er det i hvert fall slik at defekt kamføler gir overgang fra sekvensiell til batchinnsprøytning, mens defekt veivsensor gir suboptimal tenning. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkelsen Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hvis vi nå antar at det er kam- eller veivføler skal det gå greit å bruke den, men den vil antagelig bruke noe mer drivstoff. På toliteren er det i hvert fall slik at defekt kamføler gir overgang fra sekvensiell til batchinnsprøytning, mens defekt veivsensor gir suboptimal tenning. Hmm.. Oki, Tror jeg skjønte hva du mente.. Jeg tror det er en av de sensorene.. Det er liksom så konstant, ikkno fusking, uren gange, ikkno.. Bare kutt på 4000.. Kjører pent og minst mulig.. Takk for all hjelp folkens!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg