KimV40 Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Hei. lurte på om det er noen som har noen peiling på turbotrykket i V40 etter den er chippet. Var hos bsr og chippet den og fikk vite at trykket skulle ligge på mellom 0.9 og 0.7 bar. den ville synke til 0.7 ettersom turtallet økte. Det som er problemet mitt er at dette trykket går som vanlig opp til ca 0.9, men synker deretter fort til 0.7 , men fortsetter og falle til 0.3. som jeg mener er det trykket som gis av wastegaten uten hjelp fra magnetventilen som øker trykket. har forsøkt å bytte magnetventilen, men til liten nytte. den synker fortsatt til 0.3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 rekner med at det er snakk om 2.0T her.. lekkasje i vakumslangene, eller eller kansje fjøra i wastegaten må byttes? se på http://www.x40nordic.com der får du mange bra svar.. er chippa min 2.0T og eg får bare trykket opp til 0.75.. så er noen muffins på min bil også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimV40 Skrevet August 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Har sjekket etter lekasjer, men fant ingen. Stoler ikke helt på han som gjorde det men. Tenkte på fjæra jeg også så sjekker nok den neste gang. Går det ann å få tak i kun fjær? eller må hele turboen byttes, isåfall passer t4 turboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 skal være mulig med kun fjær.. autotech hadde vertfall.. t4 turboen passer rett på ja (: men da må du ha ny mapping, da har du til gjengjeld 230hk P; hvor chippet du ? brukte digituning eg, ein lokale helt! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimV40 Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 skal være mulig med kun fjær.. autotech hadde vertfall..t4 turboen passer rett på ja (: men da må du ha ny mapping, da har du til gjengjeld 230hk P; hvor chippet du ? brukte digituning eg, ein lokale helt! hehe Chippet den på bsr. har pratet en del med dem og de mener det ikke er chippen. er ikke helt enig jeg da. Får prøve fjæra først. Prøvde å klemme vakumslangen fra innsuget å da ladet den det den skulle, men momentbegrensningen på 1 og 2. gir ble borte da. Trykket dabbet av litt etterhvert, men det er pga lavtrykksturboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.