Erik Braseth Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Jeg skjønner heller ikke dette. Virker nesten som motoren trekker falskluft en plass.. Etter å ha kjørt en stund med blendet dump så klarte motoren faktisk å falle tilbake til tomgang uten å stoppe, hvis man ikke trampet inn clutchen over 2000rpm. Irriterende å ikke finne ut hvorfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 høres ut som du har samme problemet ja. jeg har gått over ehe motoren min med startgass. fant ikke no falskluft. har også prøvd å bytte gasspjeldbryter, tomgangsregulator og reingjort spjeldhuset inni. jeg er tom for ideer hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Herre, motorn får for mye bensin! end of story. Monter resirk ventil og tada!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Herre, motorn får for mye bensin! end of story. Monter resirk ventil og tada!! Hei Einstein... Hvis du forklarer meg HVORFOR den isåfall får for mye bensin så skal jeg høre på deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Fodri LMM forvirrer hjernen vil jeg tro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 når lufta går inn igjennom LMM registrer hjernen hvor mye bensin bilen trenger (i forhold til hvor mye luft motoren drar inn) og når lufta går ut igjennom en dumpventil "veit" ikke LMM/hjernen at det har forsvinni mye luft og har fortsatt samme blandingsforhold (men det mangler masse luft). derfor skjer detta men bilen min stoppa før jeg monterte dumpen også, så teg tviler på at det er dumpen min som er grunnen. men jeg kan godt bygge om dumpen min, så får vi se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Jeg trodde vi snakket om å kjøre uten dumpventil her jeg. Altså uten mulighet for lufta i systemet til å slippe unna... Skjønner jo at den får for mye luft hvis man setter på en gedigen falskluftventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Lufta forsvinner nok den smarten. Den fantstisk "kule" lyden du får er lufta som skyter tilbake i kompressor huset og skader turbo. Så jo, LMM blir forrvirra da også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hvor forsvinner lufta da? Ut gjennom kompressorhuset, gjennom slangene og ut forbi lmm og luftfilter? Det gir heller ingen mening, da motoren ikke klarer å opprettholde tomgang engang. Den klarer heller ikke å holde tomgang dersom man slipper gassen selv om det ikke er overtrykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Hmm, nei du sier noe, Men uansett, hvorfor vil du ha det sånn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 I første omgang lurer jeg bare på hva som skjer, altså hvorfor bilen stopper (og da holder ikke forklaringen "den drukner i bensin", med mindre man kan backe opp den påstanden). Dessuten synes jeg det blir mindre turbolag og bedre respons (når man kjapt går av/på gassen) uten dumpventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 det er jo fordi at lmm har reg meir luft enn det som er i systemet, så når du girer og gir gass så slenger hjernen inn bensin ang den mengden lmm har reg, men hjelper jo lite viss lufta blir sluppet ut igjen, ergo du får for lite luft i innsuget og for masse bensin. har ikkje lest hele tråden bare siste siden, men med min motor så har eg org dump vent som står på toppen ikkje turbo, der monterte eg dump og kn filter. funket det. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Hva er det egentlig du svarer på? Mener du at det der er forklaringa på hvorfor en b230fk ikke klarer å opprettholde tomgang dersom man blender dumpventilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 svarer på spørsmåle ditt, men ser og at andre har prøvd å forklart deg uten noen hell. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Okei, nå føler jeg meg dum her... Så hvis man blender dumpventilen med å kjøre trykk på oversiden (fra uttaket på turboen) så klarer ikke bilen å opprettholde riktig tomgang fordi massemåleren registrerer mer luft enn det som er i systemet? Du nevner "girer og gir gass", men det jeg lurer på har ikke noe med giring eller gasspådrag å gjøre. Dessuten sier du "men hjelper jo lite viss lufta blir sluppet ut igjen". Hvor slippes det liksom ut luft når bilen går på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg