X_plode Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Har fått i jobb nå å fikse en 180SX til en bekjent som plutselig stoppet når han var ute å kjørte. Tror det er CA18DET motor i den. Bilen starter ikke i det hele tatt. Får oppe feilkode "21 - Ignition Signal" Hva kan være årsaken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Du skal altså fikse en bil du ikke vet hvilken motor som står i? Om det er japanimport av en 180sx er det nok med all sannsynlighet en sr20det. Hva skjedde når den stoppet? Les av motorkoden eller google motornavnene, så får du opp bilder. -Går startmotoren? -Om den går; går motoren rundt når startmotoren går? -Hvordan høres det ut når du skal starte bilen? -Hva er gjort med motoren? (dyser,lmm,chip etc) Forresten. Kommer feilkoden opp når du prøver å starte bilen, eller har du feilsøkt ecuen selv? Nå er ikke jeg sjef på dette, men mener å ha lest at 21 har noe med coilene å gjøre. Sjekk ledningene på coilene og finn ut om de fungerer. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X_plode Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Bilen har norske skilter og det er 1.8 turbo...er bare ikke sikker på betegnelsen. Starteren går og motoren går selvsagt rundt. Har feilsøkt ECU etter att jeg har prøvd å starte bilen...etter slik lampene blinker tilsier det 21 som jeg har funnet ut att er "Ignition Signal" Det virker som alt virker som det skal bortsett fra att motoren ikke tenner som stemmer med ECU'en gir av feilkode. Snakket med eieren igjen i sta og bilen har visstnok startet igjen etter første gangen den stoppet, men ikke gått veldig mange sekundene...Mulig det kan være dårlig kontakt...spørsmålet er bare hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Da er det en 200sx :) Høres ut som dårlig kontakt. Sjekk ledningene til coilene, evnt at coilene står skikkelig på pluggen. Der stopper min ekspertise :P Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 forum.200sx-ogn.org ! Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg