bmk Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 har fundert på å gjøre min 230E litt morsommere uten at de koster alt for mye, beste hadde nok vært å selge å kjøpe en 300e elle noe men det er jo det med å fixe litt sjelv... så ideene mine: blokken på 230E skal vell være samme som på en 190E men hva må man byte om man vill ha i en 2,3 16v, er det bare toppen som skiller ? eventuelt også styreboxen. (i prinsip?) bremser, vilke modeller passe som har "fetere" skiver, sitter vell 278 skiver nå, men vikle andre modeller passer, så at f.eks 420SE har 300 skiver (mener jeg det var) passer disse, helt greit å måtte bytte calipere og skiver men vil helst slippe å bytte nav. Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eegon Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Så vidt jeg veit, så har du allerede 16 ventiler. (Ikke skyt meg om det er feil!) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Så vidt jeg veit, så har du allerede 16 ventiler. (Ikke skyt meg om det er feil!) :) joda den skal ha 8v, var "bare" 190 som har en cosworth motor med 16 v, og tanken var jo litt effektøkning.....;) Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Det som skiller en 2.3-8V mot en 2.3-16V er nok topp, register(kjede, deksel alt) stempel, innsug, grenrør, luftmengdemåler, bensinmengdefordeler, tenningsmodul og muligens innsprøytningas ECU, og selvfølgelig mye annet rart... Om du vil oppgradere bilen din så kanskje du burde se i retning av 300 motor, lettere å skaffe deler, ledningsnett passer stortsett, bør vel bytte kasse da. Bremser: da du har en 92 modell vil jeg tro du har ventilerte skiver, altså samme bremser som f. eks 300E Skal du ha noe større så kan du jo kikke på f. eks E400 eller E500. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Det som skiller en 2.3-8V mot en 2.3-16V er nok topp, register(kjede, deksel alt) stempel, innsug, grenrør, luftmengdemåler, bensinmengdefordeler, tenningsmodul og muligens innsprøytningas ECU, og selvfølgelig mye annet rart... Om du vil oppgradere bilen din så kanskje du burde se i retning av 300 motor, lettere å skaffe deler, ledningsnett passer stortsett, bør vel bytte kasse da. min tanke var at iaf top/kjede er ulikt, mulig gså grenrør/insug også men det er jo ikke så vanskelig å bytte. tanken var å vå en litt one of bil, skal man bytte til 300 er det enklest å selge. Bremser: da du har en 92 modell vil jeg tro du har ventilerte skiver, altså samme bremser som f. eks 300E Skal du ha noe større så kan du jo kikke på f. eks E400 eller E500. har under søkt litt selv og 300 har som du sier 295 mm mot mine 278, ikke mye forkjell mao, få tak på slitsa skiver + bedre beleg og bytte bremse veske gjør nok mye skulle jeg tro, vet att den ene kalipern fremme mangler lufte nippel. mao bør denne byttes, der av tanken å oppgradere eventuelt. fins også en e420 med 300 mm skiver som muligens passer? Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Får du tak i kalippere og skiver fra en 300TE (foran og bak) så er det bolt-on på en 230E. Bør muligens også bytte hovedsylinder for å matche opp størrelsen på kalipperene.. 2,3-16 vil jeg tro er lettest å få tak i en hel motor å putte inn. søke på nettet i utlandet vil vel muligens øke sjansene for å finne noe Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Får du tak i kalippere og skiver fra en 300TE (foran og bak) så er det bolt-on på en 230E. Bør muligens også bytte hovedsylinder for å matche opp størrelsen på kalipperene.. kanon, vet du størelsen på dem? 2,3-16 vil jeg tro er lettest å få tak i en hel motor å putte inn. søke på nettet i utlandet vil vel muligens øke sjansene for å finne noe fant en hel 190 i sverige for 8000,-....kanske letteste..selge resten som deler... Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Bygge om til 16V er ikke hokuspokus om du har delebil, flytte over motor og kasse(fra 722.408 til 722.417 evt. getrag) tenningsenhet, motorledningsnett(ting sitter litt annerledes på 16V), bensinpumper. Meste av deler kan du hente fra 190`en, utenom mellomaksel, girtravers som jeg kommer på nå Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.