Gå til innhold

Snart eier av Octavia

Ranger emnet


Vegardk

Anbefalte innlegg

Heisan, ramla innom her mens jeg prøver å korte ned ventetiden på min nye Skoda Octavia rs(tdi) stasjonsvogn.

 

Visste ikke at det var et slikt aktivt octaviamiljø!

 

Har et par kompiser med Saab, og de sitter jo på forum dagen lang. :)

 

Jeg ble ihvertfall lei av alle verkstedtimene på min VW Passat 1.8T og bestemte meg for at nå skal jeg kjøre med nybilgaranti noen år.

 

Noen som vet hvordan det er med plassen inne i kupeen til octavia i forhold til forrige modell av Passat? Virket ikke særlig mindre da jeg prøvekjørte en octavia, men den skal jo være noen cm. kortere?

 

Har kikket litt på alternativer for å dra ut litt ekstra effekt av motoren, men har ikke særlig greie på slikt. Noen som vet om det er noen begrensninger i forhold til DSG girkassse som jeg har bestilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og velkommen!

Jeg hvet ikke hvis det er stor forskjell mellom gamle Pasta`n og nye Octavian, men det jeg hvet med sikkerhet er at jeg som er 183 lang sitter som en konge bak førerstolen, uten at man sitter med rattet oppi halsen :)

Hva gjelder DSG og trimming så trooor jeg at den ikke tåler så mye juling... men jeg kan ha feil ;)

Men da skal og sies at dom 170 orginal hestene holder godt og vell til mer en bykjøring :D

 

//Mikke

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Utover standard utstyr får jeg med maxi-dot, delingsnett, og takreling i sølv. Ja, og metallic sort. Blir vel ganske lik en annen bil jeg har sett her ;)

I ettertid har jeg kommet på at jeg også ønsker handsfree bluetooth og 18" felg, men dette var veldig vanskelig å få til siden de hadde fått bekrefta produksjonsuke. Skjønner ikke hvorfor, men håper selger får det gjennom for meg.

 

Selger ønsker at jeg skal foreta en forsegling av lakken for i underkant av 4000,- Noen som har erfaring med dette? Verdt pengene?

 

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

velkommen til oss Vegardk, og gratulerer med ny bil, jeg tro ikke du kommer til og angre på dette kjøpet, det er mange fine Skodaer her blant oss, du får ta deg en titt innom inspirasjons tråden og se litt på de bilene der også :)

 

angående den lakk forseglinga så er jeg litt usikker, men har hørt at man kan få billigere forsikring pga at det er mindre sjanse for stein spruts skader OSV, men blir ikke 4000 mindre på forsikringa da hehe, men 4000 er jo litt penger også da, 4000 her og 4000 der OSV, blir fort store summer ut av det,

 

18" nesten et must ;) gleder meg til og se bilen din...

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 ukers levering?

Skrev under kontrakten for 2 uker siden og bilen skal produseres i midten av august så det blir vel en plass mellom 8 og 12 uker.

 

Har ikke hatt samme ventefølelsen siden jeg var liten gutt og ventet på Julaften.

 

velkommen i gruppen her vegard.

gleder meg til du får bilen din.

er det noe du lurer på er det bare å poste det så skal vi svare så godt vi kan.

 

Takk! Glimrende! Kommer sikkert noen teite spørsmål etterhvert. Er mye flinkere til å kose meg bak rattet enn nedi motoren med en skrutrekker. Skrudde en Honda civic fullstendig i stykker noen år tilbake. Den var bare å hive til slutt!

 

Heisann,

velkommen til oss Vegardk, og gratulerer med ny bil, jeg tro ikke du kommer til og angre på dette kjøpet, det er mange fine Skodaer her blant oss, du får ta deg en titt innom inspirasjons tråden og se litt på de bilene der også

 

angående den lakk forseglinga så er jeg litt usikker, men har hørt at man kan få billigere forsikring pga at det er mindre sjanse for stein spruts skader OSV, men blir ikke 4000 mindre på forsikringa da hehe, men 4000 er jo litt penger også da, 4000 her og 4000 der OSV, blir fort store summer ut av det,

 

18" nesten et must gleder meg til og se bilen din...

 

Ole

 

Takk, jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre. Og ja de 1000- lappene flyr raskt når man blir ivrig. Sprengte budsjettet vi hadde i utgangspunktet en smule, men, men hva gjør man ikke for litt moro?

 

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja momentet begrenses av ladetrykk i melomregister.. momentet kommer så tilbake ved høyere turtall for å lage effekt

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår