Gå til innhold

Race Tech Caddyen

Ranger emnet


K-Busch

Anbefalte innlegg

hei, har da kjøpt meg ett lite prosjekt. en 1986 modell Caddy, bedre kjent som race tech caddyen. som mange sikkert allerede vet så er ikke den like pen som den engang var, men jeg håper på å få en ordning på det ;) men i mellomtiden vil jeg prøve å få samla så mye historie og info om denne bilen som mulig. det er dette jeg ber dere om hjelp om, veit dere noe så værsåsnill å skrive det her :D på forhånd takk:)

 

noen bilder:

229069.jpeg 229072.jpeg

229073.jpeg 229074.jpeg

 

slik den står nå: 229076.jpeg

 

kom gjerne med flere bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det var vell det race-tech firmaet i drammen som bygde bilen? Herbie veit jeg kjøpte bilen og bygde om til motoren med weber gassere.. får prøve og sende han en PM;)

 

Det stemmer at de var de som bygde bilen i sin tid. Herbie bygde om til 40mm webere og byttet felger.

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de var de som bygde bilen i sin tid. Herbie bygde om til 40mm webere og byttet felger.

 

Det var nå mer enn et felgbytte å ta fatt i da jeg var eier av denne bilen.. Bilen var fin å se til da jeg hentet hjem bilen for snart 6- 7 år siden.Med tanke på at bilen ble bygget i 99 så var det allerede kommet en del rust på bilen som vi var nødt å ta fatt i.Motoren var heller ikke helt i form. Den fikk seg en bitte liten makeover med hjelp fra Mr Bean og et par andre der vi slengte på en ny portet topp med Gti kam, letter svinghjul, sinter lamell og to dobble 40 mm webere:) Alt det elektriske måtte ryddes kraftig opp i. Eksos, hjullagere, bremserør, bremser, dempere osv osv ble byttet. Felgene var godt kant kjørte og ikke tatt vare på. Disse ble solgt fordi jeg til stadighet ble stoppet med dem. Lurer på hvorfor:) Det ble kjøpt inn ett sett med 17" og ett sett med 9*16 brock felger i stedet.Mye ble gjort for å få bilen i den stand jeg ønsket da jeg hadde bilen. Bilen ble godt holdt og godt tatt vare på den tiden jeg hadde den. Men etter den ble solgt så gikk det vel bare nedover for den. Skulle du trenge mer info og bilder så bare gi beskjed.

Har masse liggende:)

Kjekt å se at noen atter en gang vil ta vare på bilen:) Lykke til videre

74 Mod Golf 1

65 Mod T1 Boble

 

73 Mod T3 Variant X

84 Mod Polo Derby X

86 Mod "Racetech" Caddyen X

86 Mod Golf 2 "vinterbil" X

93 Mod Golf 3 GTI 16V X

91 Mod Corrado Vr6 X

99 Mod Golf GTI 20V Turbo X

 

http://www.algard-gatebilklubb.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår