Rasch Raceing Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hei! Er noen som har prøvd bærebruer fra bensin v70 på diesel v70? går disse bruene omhverandre,selv om dem har forskjellig dele nummer hos volvo. dem ser like ut på bilde men.. noen som har prøvd dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hei! Er noen som har prøvd bærebruer fra bensin v70 på diesel v70? går disse bruene omhverandre,selv om dem har forskjellig dele nummer hos volvo. dem ser like ut på bilde men.. noen som har prøvd dette ? Mener du bærearmer, eller mener du ramma som drivverket henger i? Mener du sistnevnte må du samtidig bytte bærearmer, siden de er ulike. Jeg benytter hjelperamme fra TDI på prosjektvogna mi, men så har jeg også TDI bærearmer. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasch Raceing Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 er bærearmen jeg mener dem er like på bilde på bensin som diesel,men du merer dem er ulike ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Ja, de er ulike. Enkelte modeller har dog samme ramme og bærearmer som TDI. Jeg har observert dette på gamle C70. Modellen på bildet vil passe på TDI. Hva er grunnen til at du ønsker å bytte? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Her ser du ramma til en 850 2,5 20V: Og her ser du ramma til en TDI: Trolig er foringene i bærearmen som er avbildet lenger opp mer stabile slik at de bedre takler den økede vekten fra dieselmotoren. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasch Raceing Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 slik saken er jeg har en volvo v70 99 mod 2.5tdi jeg har slakk i bærekulene begge sider, økonomi er målet her. på volvo får jeg oppgitt ulike dele nummer på bærearmer på diesel og bensin,greit nok men jeg tror disse bære armene er helt like i innfesting og heltatt samme arm bare annet dele nummer,men da er prisen et faktum, at diesel armene er dyrere en bensin, eksempel biltema har til 590,-. ca men disse er utsolgt i norge og svergie mekonomen er 1500,- per arm i usa får jeg taki 2 armer til 1000,- men de i usa er ikke oppgitt om dem passer diesel, da er om noen vet garantert at disse er like uavhengig av motor type. nå har jeg fått tak på en fra biltema i fredrikstad,men det er tydlig vis den siste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 slik saken er jeg har en volvo v70 99 mod 2.5tdi jeg har slakk i bærekulene begge sider, økonomi er målet her. på volvo får jeg oppgitt ulike dele nummer på bærearmer på diesel og bensin,greit nok men jeg tror disse bære armene er helt like i innfesting og heltatt samme arm bare annet dele nummer,men da er prisen et faktum, at diesel armene er dyrere en bensin, eksempel biltema har til 590,-. ca men disse er utsolgt i norge og svergie mekonomen er 1500,- per arm i usa får jeg taki 2 armer til 1000,- men de i usa er ikke oppgitt om dem passer diesel, da er om noen vet garantert at disse er like uavhengig av motor type. nå har jeg fått tak på en fra biltema i fredrikstad,men det er tydlig vis den siste Disse har jeg kjøpt på Biltema for en billig penge: Jeg vet altså garantert at disse ikke er like uavhengig av motortype! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasch Raceing Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 har du dele nummre på disse du kjøpte på biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 har du dele nummre på disse du kjøpte på biltema? Nei, dessverre. Og ikke er hjemmesiden til Biltema særlig til hjelp heller. Men jeg husker at TDI-bærearmene var 100 kr dyrere enn standardarmene eller deromkring. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet Juli 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2008 Vær forsiktig med Biltema bærebru. Jeg monterte bærebruer fra Biltema på min V70 TDI, å etter 12mnd røyk den av. Flaks det skjedde i 30 sone Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 hvor mye er det man må av med for å bytte disse da? Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Du løsner bare bærkula, så tar du boltene som sitter i ramma. Så er de av :D Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg