cfugl Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Min Passat 1,6 99 modell er ikke helt i slag. Virket som den kun gikk på 3 sylindere, og dro utrolig dårlig. Byttet plugger uten at det hjalp, så tennkabler, før den ble satt på verksted for å bytte coilhette samt turtallsensorer(2 stk). Gikk bra etter det, men straks motoren er ordentlig varm så begynner den å "hakke"...ca hvert 3 sekund. Mistanke om at det kan være lambdaen som er gåen...? Noen erfaringer som dette?? Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 sikkert luftmengdemåleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cfugl Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Takker...kan jo være den og (lmm) men tenkte at siden det først merkes når moteoren er ordetnlig varm så kunne det være lambdaen? Har hørt noe om at dersom man kobler ut lmm så går motor over på "nødprogram", og at slik kan det sjekkes om lmm er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Dette går fint på min 93 modell i allefall, så din hjerne har sikkert samma funksjon. Taper ikke noe på å prøve. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LunaTic_Drifter Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Høres ut som det sikter til lmm her ja... Skulle merke det hvis du prøver å koble ut lamda, det ville jeg ha gjort først for å sjekke:) i andre tilfeller kan det jo også være luftmengdemåler, men siden dette er bare når bilen blir varm så holder jeg en knapp på lamda! BTW: hviser det seg å være lamda så foraldel ikke kjøp på BilRema (biltema) disse viser seg å fungere, men fungerer ikke som de skal! Siter *why drink and drive, when u can drift and slide!?* -00mod e46 "blacline" http://www.bilforumet.no/3-serien/240696-blackline-e46.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoffernan Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Jeg har hatt akkurat samme problemet jeg også! Testet den og fikk opp 5 forskjellige feil, lambdasonden og noen andre! Men dette var følge feil! Jeg fikk byttet ut en liten slange av et slag (Føler for motoromdreining et eller anna) og bilen ble helt fin og alle de andre feilene ble rettet opp! Tror du kanskje skal søke med maskinen igjen og se om noe lignende kommer opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg