ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hallois. Hvor mye må gjøres om for å få en b21et i en 1991 modell 240? Tenker da hovedsakelig på ledningsnett. Er det plug and play eller? Bensinpumpa må vel helst byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Er ikke plug & play nei. Må gjøre bra mye med ledningsnettet.. Men b230 FK / FT er plug å play så å si. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hmm... Hva er det som må endres egentlig? ET motoren går vel stort sett av seg selv når den får med tenningsenheten sin ;) Hadde et håp om at jeg bare kunne måle meg frem til hvilken av kablene i motorkontakten som er starter, vanntemp osv ... Edit; hva ligger en FT motor på i pris foresten? Og hva er forskjellen på FT og FK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 ET motoren har forsåvidt endel ledningsnett den også.. FK/FT ligger på alt fra 5000-15000kr i sverige. Forskjellen på FK / FT er at en av dem er lavtrykk og den andre høytrykk.. Den førstnevnte ligger vel på 0.35 i turbotrykk, mens den andre har 0.65 ellernoe.. Er også justerbar WG-stag på den med høyst trykk mener jeg.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Saken er at jeg har en ET motor liggende som jeg tenkte å få "brukt opp" Satte den inn i et 83mod karosseri med forgassermotor. Syntes ikke det var sååå mye jobb med selve ledningsnettet for motoren. Men det ledningsnettet som sto i 83modellen og ET motoren passer kanskje bedre sammen en hva "f-ledningsnettet" og ET motoren gjør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 jeg hadde helt klart gått for en b230 ft eller fk.. er så mye lettere og få igjen litt for bilen og,mye sterkere og lettere og få ut hester.. ft er høytrykk 0,65 bar og fk er lavtrykk 0,35 bar Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Spørs om jeg får bruke ET motoren i mens om ikke annet ... Er det 100% plug and play med 230ft i 1991 mod 240 eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Mer eller mindre 100% plug & play.. Må lodde inn motstander i dysene er det eneste.. Les mer i guiden på 200-serien.. ET-motoren kan du heller gi til meg.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hehe, gi deg ja ... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Men ET motoren trenger vel ikke annet en "tenning på" "innslag starter" for å gå, foruten tenningsenheten som ligger i motorrommet? Da kan det umulig være mye jobb å få til? Elektronikken som hører til F motoren kan vel bare legges "død" så lenge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 lover deg at du kommer til og angre deg hvis du prøver deg på et-motor`n Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Effektmessig eller jobb messig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 ET'en har jo mekanisk innsprut, men du må fremdeles legge opp masse rele til ditt og datt, kaldstart må tilkobles elektronikken, tempgiver? ja, er endel mer som må kobles, kontra FK/FT.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Juli 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 begge deler faktisk... har montert b230ft motor i min gamle 244, med litt større turbo. gikk bra den, 3 gear i langsvingen på rudskogen.. Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristianLenvik Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hehe, sist motoren ble satt inn i et karosseri ble kaldstartdysen koblet på en liten trykk-knapp. Gidde den en bitteliten dusj når den skulle startes kald :) Funket som snus.. Tenkte kanskje å prøve den som tilleggssprut ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.