TIversen Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 Har et problem med 960 motoren min. Bilen er en 960, 91' mod, med 3 liters motoren. Problemet er at den er litt tungstartet, Må dras rundt på starteren noen ganger før den fyrer. Hender noen ganger at jeg må ta av tenninga og prøve på nytt igjen. Noen som har noe tips om hva dette kan være? Virker nesten som den ikke tenner, men det er ikkenoe problem, går ellers bra og bruker ikke uvanlig mye bensin(Annet en standard:)) Mvh Iversen Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Har hatt samme problem med en B230FK, men den er bare enda tyngre å starte med tida som går.. uten at jeg fått løst det på noe vis.. Om det er startsperre som leker seg, eller et rele som er i ferd med ryke vet jeg ikke.. Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Fant dette på Turboperformance club: har en volvo 960 91:a som är svårstartad! det spelar ingen roll om den är varm eller kall heller, får nöta länge på starten varje gång man ska starta! men när den går så funkar den som den ska! har fel kod på varvtals singnal saknas eller felaktig vid start! någon som vet vad som menas med det eller vad som kan vara felet?? QUOTE] Svar på dette var: Vevaxelgivaren är trasig Noen som har en mening om dette?, Usikker på om jeg har et problem med det. Alt virker som det skal egentlig, Hvordan er det og bytte veivakslings giveren? Kan det gjøres enkelt uten større inngrep? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Da har jeg lest av feilkodene, Det var 3-1-4 som er kamaxelens posisons sensor. Slettet denne men fortsatt sliter jeg med start, feilen har ikke kommet opp igjen. Men mulig det er der feilen ligger? Noen tips? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 At kamsensoren takker for seg er ikke uvanlig på disse motorene. På 3stk av 960`ene jeg har hatt har dette skjedd, men det er ikke dermed sagt at det er det som er problemet med din. Den jeg hadde nå sist hadde jeg samme symtomene på, den ville innimellom ikke starte på første forsøk men ved å skru av tenningen igjen så ble det liv. På den var kamsensoren nylig byttet uten at det hjalp, jeg rakk aldri å få feilsøk meg ferdig før bilen ble solgt. Men uannsett så ville jeg ha vurdert å bytte den om det ikke har vært gjort tidligere. Grunnen til at det lå en feilkode på den kan være at noen har feilsøkt på den tidligere og at bilen har vært startet med den avkoblet? Skulle du trenge noe litteratur til feilsøkingen så kan du få låne noe lesestoff av meg som sikkert kan hjelpe deg litt videre. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Ekstrem Off topic, men kjørte du på motorveien mot olavsgaard i 13:30-14:00 i dag? Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 At kamsensoren takker for seg er ikke uvanlig på disse motorene. På 3stk av 960`ene jeg har hatt har dette skjedd, men det er ikke dermed sagt at det er det som er problemet med din. Den jeg hadde nå sist hadde jeg samme symtomene på, den ville innimellom ikke starte på første forsøk men ved å skru av tenningen igjen så ble det liv. På den var kamsensoren nylig byttet uten at det hjalp, jeg rakk aldri å få feilsøk meg ferdig før bilen ble solgt. Men uannsett så ville jeg ha vurdert å bytte den om det ikke har vært gjort tidligere.Grunnen til at det lå en feilkode på den kan være at noen har feilsøkt på den tidligere og at bilen har vært startet med den avkoblet? Skulle du trenge noe litteratur til feilsøkingen så kan du få låne noe lesestoff av meg som sikkert kan hjelpe deg litt videre. Tror ikke den har vært byttet. Motor har visstnok gått 140.000 så den er sikkert orginal. Mulig det har vært feilsøkt på den før. Men har feilsøkt selv og prøvd og kjøre uten, uten at feilkoden har kommet opp. Men mulig den må ligge der over en viss periode før det gir noe utslag? Trenger nok litt litteratur til feilsøkingen for og sjekke hva som må gjøres. Tror bare jeg må ta fram måleapparatet og sjekke noen signaler. Det eneste som er noe dritt er at det er et helvette og komme til alle dissa sensorene. :) Tenkte kanskje det var veivsensoren så sjekka hvordan det var og ta denne ut, det kunne vært lettere for og si det sånn :P Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.