Bullit Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Hvem slår frivillig av ABS systemet? Når en er så heldig å ha det:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Det er mulig at noen av dere kan skru av ABS'n. Men nye biler som lages for Norge ihvertfall lages slik at man ikke skal kunne skru av ABS hvis man har det. Har bilen ABS kreves det at man skal til enver tid ha den på. Kun kjøreskolebiler får bygget av knapp til ABS'n. Dette er ihvertfall hva jeg lærte av min geniale kjørelærer! Ja hun ruler verden =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØysteinSlåke Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Når speedometer nåla passerte 220km/t på ein Golf VR6 eg kjørte, så kom ABS lyset på. Sikkert fordi systemet ikkje takla farten, eller noko slikt. Bare å ta av og på tenninga , så funka det fint igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 ikke for å ta bort noen glede fra deg men å kjøre 250kmt i en tunnel er rett og slett idiotisk og å leke med livet. Om du har bremser eller ikke har egentlig lite å si. Det er idioti på høyt nivå. Ikke bare satt dere deres eget liv i fare men dere satt livet til de to i 3 bilene forann dere i meget stor fare. Tunnellulykker er ikke noe man overlever. Vil du absolutt opp i 250 velg ihvertfalll en 2 felts motorvei midt på natta. Idioti på høyt nivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by Bmw345 Da jeg var på glattkjøringsbanen med kjøreskolen for noen år tilbake, så hadde jeg kortere bremselengde UTEN ABS'en på! Hadde nemlig bare kjørt biler uten frem til jeg tok lappen. Jeg personlig føler at man ikke har spesielt behov for ABS under aktiv kjøring, men den er veldig grei å ha når du plutselig må bremse for noe! Trur ikke du skal skryte på deg uante bremse evner.. det er Bevist at med ABS får man lengre bremse lengde MEN, du har muligheten til eventuelt å styre unna objekter i din vei.. mens med vanlige PANIKK brems ville du muligens kjøre rett inn i den "elgen" som sto i veien.. ABS er mest en mulighet til å unngå kræsj som jeg har forstått det.. dette er nå hva jeg tror..??? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Sån jeg ser på ABS så er ABS genialt! Du kan kanskje under kontrollerte forhold greie en bedre bremselengde uten ABS men husk at da er du forberedt på at det er glatt. Du vet akkurat hva du skal gjøre. Med bil imot deg eller unge rett ut i veien er det ikke sikkert du reagerer på samme måte og sansynligheten for at du kommer til å låse hjulene da er meget stor. Her kommer ABS'n inn. Den får ikke panikk. Den bruker hode hele tiden. Den vil bremse på riktig måte og ihvertfall gi deg større sjangs til å grøfte bilen enn å treffe tingen i veien. For guds skyld ikke skru av ABS om du er så heldig å ha det på bilen. Det redder liv. Og du sier at ABS'n gjorde sån at bremsene ikke virket i tunnelen? Tror du skal sjekke det bedre opp jeg. Er ikke så sikker på det. Men hvis den gjorde det hadde du kanskje fått låste hjul i 250kmt? Tror vi alle vet hvordan det hadde gått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Ja. Du har nok rett i at i akkurat denne situasjonen så hadde det kanskje vært best uten ABS. Men som sagt. Den er heller ikke beregnet for å redde deg i 250kmt heller egentlig. På bane er det nok ikke idelt med ABS. Det har du nok helt rett i. Gøy å kjøre fort, skal ikke nekte for det. Skulle bare vært mer kontrollerte former kan kunne få utnyttet lysten til å kjøre fort. Desverre er det ikke alt for mange av disse banene rundt omkring i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 ABS er ikke egentligt konstruert for vinter-norge, men er laget for våte tyske motorveier. og abs er fullt lovligt og ha av/på bryter på ja, mange biler som leveres med det orginalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 fult lovlig med av og på bryter ja. Men dette er ikke vanlig å bygge inn i bilene fordi dem ønsker ikke at du skal slå av ABS. Kan ikke slå av antispinn på vår bil engang. Det irriterer litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg