Slim! Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Heisann. Har nylig fått jobb på bensinstasjon og istad kom det en dame inn og lurte på hvorfor ABS lampa lyste? Ingen av oss visste så hun måtte gå ut igjen like forvirret. Hva skulle jeg fortalt henne? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 vell,kanskje hun hadde skrudd av ABSen?:D eller de som hadde brukt bilen før hadde det:rolleyes: men,du kunne vell sagt: Desverre det kan vi ikke hjelpe deg med,du får oppsøke ditt lokale merkeverksted i morra slik de kan få kobla på diagnosetestapprat for å sjekke feilen.:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 At det er noe feil med ABS systemet... og at hun burde levere den på verksted for å få det sjekket ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet November 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Ok, takk for helpen. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 På Opel'n kjøreskolen min brukte/bruker kunne man slå av ABS'en når motoren ikke var igang, og da lyste ABS-lampa under kjøring (Altså for å vise at ABS ikke var innkoblet.) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 kan koble ut å inn absen som det passer meg på audien. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 evt. røske ut sikringa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Lyser abs lampen så betyr det at en av sensorene er ødelagt og da slår den av abs funksjonen Det vil da si at hun IKKE har Abs. Nesten farlig det for folk som er vant til abs Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 neida, betyr ikke at en sensor er gåen,et abs system består av flere deler. sprekt abs krans,gåen føler,gåen ledning,gåen styreenhet,er mange muligheter, så diagnosetest er et must:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Men De pleier vel å bety at computeren får feil fra en sensor så derfor så slår den av abs funksjonen Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Originally posted by Skillz2k Nesten farlig det for folk som er vant til abs DET SKAL JEG SKRIVE UNDER PÅ! :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Det stemmer at kjøreskoler kan skru av ABS'n. Dette har dem fått spesialbygget i bilene. Alle biler som selges med ABS skal man ikke kunne skru av ABS'n på. Grunnen til at kjøreskoler har fått bygget dette inn er at dem skal kunne lære elevene å kjøre uten ABS på glattkjøringsbaner. Da vil ABS lyset lyse. Så enkelt å greit. Det er nok noe galt med ABS'n hennes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Det virker logisk ja. Var på glattkjøringa vi drev med det der. Morsomst uten ABS:) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Originally posted by a3fanatic Det stemmer at kjøreskoler kan skru av ABS'n. Dette har dem fått spesialbygget i bilene. Alle biler som selges med ABS skal man ikke kunne skru av ABS'n på. Dette er vel ikke helt riktig.... Jeg kan vertfall slå av ABS'en i min Audi 90 Q.... heldigvis:) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 er jo Audi Finepix:D Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg