Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av Meguiars produkter!

Ranger emnet


gomega

Anbefalte innlegg

Har en 1998 mod Opel Omega med grønn metalic farge som sikkert aldri har vært verken polert eller noe! Fargen er litt falmet, og det er en del småriper på den... Det er også litt rust på den som jeg har tenk til å fjerne! Har foreløpig pusset det meste av rusten med grovt pussepapir på maskin, og pusset over en del med P1000 smergel papir. Så kommer spørsmålene:

 

1. Har tenkt til å legge på et lag med middel som forhindrer at rusten kommer tilbake. Har noe som heter Can trust som er kjøpt på mekonomen, og lurte på om noen viste om denne er bra eller om det er noe annet som er bedre?

 

2. Vet jeg må bruke ett avfettingsmiddel før jeg legger på den rustbeskyttelsen! Hva slags avfettingsmiddel er bra?

 

3. Burde jeg gjøre noe mer enn dette for å få et bra resultat på de flekkene jeg har pusset?

Pusse med grovt papir med maskin-> Pusse med P1000 smergel til det blir gjemt og ingen riper igjen -> Avfettingsmiddel-> Rustbeskyttelsesmiddel-> Grunning med rustbeskyttelse -> Lakk i bilens farge -> Klarlakk!

 

4. Hva slags Meguiar produkt mener dere er best til vanlig vask av bilen? NXT Car Wash, Gold Class Car Wash and conditioner, eller Soft Wash Gel?

 

5. Har tenkt til å polere bilen med maskin når jeg har blitt ferdig med rustflekkene! Burde jeg bruke Quick Clay detailing system til å fjerne eventuelle "nupper" på bilen før jeg polerer?

 

6. Hva slags Meguiar poleringsmiddel er best å bruke med maskin på bilen min som har mørk metalic farge?

 

7. Hva slags Meguiar produkt er å anbefale til å få falmet farge fin igjen?

 

8. Hvilken voks i Meguiar serien er å anbefale?

 

9. Hva er å anbefale til å seale med til slutt?

 

Håper på å få bilen litt renere nå som sommeren har kommet, så setter stor pris på svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vet ikke.

 

2. Rødsprit er bra til slikt.

 

3. Sikkert nok.

 

4. Selv bruker jeg NXT Tech Wash og er fornøyd med den

 

5. Ja, Clay må brukes før polering. Hvis ikke risikerer du at du drar opp drit me maskinen og lager mer riper enn du fjerner.

 

6. Det kommer an på defektene i lakken. Ta en titt på Meguiar's #80, #82, #83 og #03. Speed glaze brukt med riktige pads kan muligens gi ønsket resultat. Bare å prøve seg fram med litt forskjellige puter på et sted som ikke viser så godt. Scratch-X kan muligens også brukes til å friske opp fargen med før du polerer.

 

7. Samme som 6.

 

8. Sealing skal brukes før voks. Voks legges utenpå sealing. Selv brukte jeg NXT Tech Wax II og ble svært fornøyd.

 

9. Styr unna lakkforsegling fra Autoglym. Den er et helvete å få av. Chemical guys og andre dyre merker er sikkert bra nok lakkforseglere.

 

10. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Spør på lakk og karosseri

 

2. F.eks "prickbort" er bra, men om det er det du skal bruke før rustbeskyttelse vet jeg ikke.

 

3. Spør på lakk og karosseri

 

4. Alle disse fungerer bra til vanlig vask, Nxt kan være litt sterkere enn de andre to mtp voks.

 

5. Clay vil fjerne nuppene ja, "tar remover"(?) fra autoglym skal også være bra, samme med "prickbort".

 

6/7. Kommer litt an på hvilken type maskin du skal bruke, men meguiars og menzerna har mye bra.

 

8/9 Mye bra å velge i, ta en titt her: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/

 

Utifra innlegget ditt vil jeg anta at du ikke har så mye erfaring med maskinpolering, så vil anbefale deg å lese litt guider og div. her: http://www.detailersclub.no

 

Ps. prøv søkefunksjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har lest en del siden jeg postet denne, så jeg har fått lit mer peil på hva jeg skal bruke!

Har tenkt til å bestille en del fra autogeek.net og lurte litt på hva du må betale "ekstra" for å få produktene helt frem til meg. Jeg har forstått det slik at frakt blir beregnet noen dager etter du har plassert ordren, og får en mail med den totale frakten som du er nødt til å godkjenne for at de kan sende varene. Er det noe mer du må betale for? Toll, moms?

 

Og en ting til slutt, er det noen som vet konkret hva som er forskjellen på Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 og Meguiars NXT Generation Tech Wax Paste 2.0 og hvem av dem som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva mener dere er best å bruke av de to konsistensene da?

 

Blir litt smak og behag egentlig, jeg liker å legge voks for hånd å har fått sansen for paste. Skal du bruke maskin til å påføre voksen er det vel en fordel at den er flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår