klovnster Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Hoi.. Hadde bilen på eu kontroll her om dagen, med noen småfeil.. Det som gjenstår av feil nå er: ABS lampe lyser Feil justert parkbrems Så til spørsmålet.. Ang ABS, så regner jeg med det holder å rense sensorene (hvis ikke skifter jeg) så den er grei.. Men hvordan justerer man parkbrems? :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ganddal Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 klovnster skrev: Hoi.. Hadde bilen på eu kontroll her om dagen, med noen småfeil.. Det som gjenstår av feil nå er: ABS lampe lyser Feil justert parkbrems Så til spørsmålet.. Ang ABS, så regner jeg med det holder å rense sensorene (hvis ikke skifter jeg) så den er grei.. Men hvordan justerer man parkbrems? :) hei, jeg har hatt flere polo og de fleste hadde slike feil. 1.Det at abs lampe lyser betyr at en av abs følere bør skiftes ( jeg tviler på at det hjelper med å rense).En ny koster rundt 500 kr og det er ikke vanskelig å skifte, men du må vite hvilken du må skifte. 2.Håndbremsen kan du justere ved å ta opp plastikken hvor de ligger håndbremsen og under står to skruer for begge sidene.da kan du veldig enkelt justere håndbremsen ved å skru mer eller mindre bremseveiene. Hilsen Anis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 spørsmålet mitt er da om håndbrekket har for høy eller lav vandring eller om det bare er forskjellig verdier på høyre og venstre.. abs føler er jo kjent fenomen på VW.. men man vet aldri hvilken før man evt kobler den til utsyr:) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 parkbrems hadde bare for lang vandring, så lett å fikse.. ang abs sensorer så VEIT jeg at høyre bak er gåen, men får vag-com kabel i morra, så får vi se :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 2 muligheter da for å justere litt..enten ta den enkle måten som er å ta vekk plastikken rundt handbrekkshåntaket og justere der.. men om det er mye vandring vil det lønne seg og justere i tromlene(legge inntil bremsebandene altså) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 veit jeg har nok å gå på ved selve håndtaket.. men har en pipelyd når jeg bremser evt bruker brekket.. han eu kontroll mannen mente dette hadde noe med det å gjøre.. prøvde å stramme, men lyden blei ikke borte Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 hadde jeg hatt kjørbar bil skulle jeg svingt innom byen din.. men sitter her i nordre vestfold uten kjørbar kjerre da.. hehe Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 hva er nordre vestfold a? kjører gjerne en tur for å få noen som KAN polo til å hjelpe meg me å fikse abs feilen og parkbremsa :p Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 bor midt mellom sande og svelvik jeg.. om jeg kan polo er en annen sak.. men jobbet med bil de siste 16 årene da:) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 det holder for meg.. henter abs sensor til høyre bak og vag-com kabel i dag.. bare å rope om du har tid i neste uke ellerno :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 da har jeg et raskt spørsmål til.. abs lampa lyser seff fremdeles fordi jeg ikke har hatt tid til å fikse abs'en.. snakka me karen på verkstedet som skal godkjenne bilen og han sa han dreit i om abs'en funka bare ikke lampa lyste (måtte seff lyse ved oppstart) Noen som har no tips til hvordan jeg får lampa til å lyse og slukke uten å fikse abs'en? abs skal seff fikses, men har lite tid og bilen må bli godkjent innen juli :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg