Volvo d6 Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Hvor mye kan jeg justere cambervinkelen før det sliter skjeivt? Det hjelper på utsendet, men hjelper det på kjøreegensapene også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Hvor mye kan jeg justere cambervinkelen før det sliter skjeivt?Det hjelper på utsendet, men hjelper det på kjøreegensapene også? Hæ? Vil du har feil camber for utseendets skyld? Litt negativ camber har en positiv effekt midtsvings, men har igjen en negativ effekt når det gjelder feste rett fram. (Da aller helst vannplaning osv). Hvor mye som skal til før det sliter "skjeivt", kommer ann på felg og dekk. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Hvordan er det man justerer camberen da? Det skal også justeres for at felgen ikke skal subbe i hjulbuen på skjermen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Hvordan det justeres (og om det kan justeres uten ombygging) avhenger jo av bilmodell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Det er samme type forstilling som på 140. Shims trur eg dem bruker da. stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ja du kan shimse/"space" for å justere camberen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Ubegrenset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 Så du skal ha mye negativ camber for å få plass til felger/dekk? Da tror jeg heller at jeg hadde hevet bilen litt eller frisert skjermene litt.. Jo mer negativ camber du har jo mindre av flaten til dekket er i kontakt med veien.Du får bedre kjøreegenskaper i sving men ikke rett frem som sagt tidligere. Hadde ikke hatt no mer camber enn det fabrikanten anbefaler til bilen. Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Juni 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2008 litt mere camber skader jo ikke.....er jo i svingene du trenger feste...men åssen bil er det du har tenkt å juster detta på ?? Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 Ein gammal datsun. Kunne trengt noen bedre kjøreegenskaper. Men tenkte på og ha grovere stabstag og mitt er 24mm. Hvor mye tjukkere burde eg ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juni 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2008 litt mere camber skader jo ikke.....er jo i svingene du trenger feste. Så du trenger ikke feste under bremsing? Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg