MD90Tech Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Njet.. ..trenger ikke det på kun 30mm.. ..noe stort over det ville jeg nok ha byttet de også! Problemet er at hvis du har oleodempere, så vil nålen allerede stå ett stykke inne i orificen (husker ikke hva det heter på norsk) og det gjør at du allerede vil ha en del treghet i oljen i demperen. Dette vil gjøre at bilen blir en del stivere, men de orginale dempere er ikke bygget for det og det vil slite veldig på demperne. Kjører du mye med tung last og ofte over fartsdempere (altså at du bor ett område med det, og kjører der daglig), så vil du få en del mer slitasje på demperne. Da blir det en vurderingsak selv på 30mm. Jeg bor i "middle of nowhere" *Maura i Nannestad* og kjører sjelden over fartsdempere, og har sjelden noe mer enn meg selv i bilen. Da ser ikke jeg noen grunn for å bytte pga. 30mm senk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0lle Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Jeg bor i "Fartsdemper City" med cirka 20 dempere bare av en runde oppover hovedgata her, så vurderer noen monroe reflex-dempere som demper både opp og ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MD90Tech Skrevet Juni 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Da er det nok en dårlig idé å kun bytte fjærer, ja! Tror hvis jeg flytter tilbake til hjembyen min, Bergen, at jeg smokker på den noen nye dempere som er tilpasser fjærene også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg