Gå til innhold

intercooler

Ranger emnet


skodaowner

Anbefalte innlegg

Heisann,

litt usikker på hva du er ute etter, (regner med du skal ha front montert IC),et kitt eller bare IC, men man har jo denne,

 

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=742_848&products_id=3800

 

bare et EKS...

 

eller en del andre billige IC`r der, men man skal jo egenlig ha begge uttakene på venste side sett for fra, denne er jo ikke til Octavia da, jeg har selv kjøpt en annene IC der, som jeg skal sette på nå snart, men den har uttak på hver side igjenn, det går bra for det.

Skal du ha et kitt er vel utlandet et bedre sted og lete..

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du har kommet deg inn her nå:P

 

detta kittet her er bolton på bilen;)

 

http://www.proalloy.co.uk/cgi-bin/sitewise.pl?act=det&pt=52_62_332&p=333&id=proalloy

 

hei. noen som har peiling på hvor jeg får tak i intercooler til bilen.. ? hva som er best osv.

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skar du ha proalloy cooleren. som muulig er noe av det beste på markedet. må du hive den ufysne fangeren å få på RS fanger....

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har jeg fått satt på intercooler på RS'n..

Men det skulle ikke være lett det der..

av og på med fanger'n 4 ganger, pga røra plutselig hopper av osv..

 

Veit ikke om det bare er slangeklemmerne som er dårlige, eller om jeg har gjort no feil jeg..

 

Tror jeg skal sette av en dag til, å få gjort det litt penere...

Ser litt skeivt ut osv nå..

 

Men hvertfall.. cooler'n er på...

(selvom jeg ikke kan tråkke på gassen, slangene bare hopper av så)

 

Noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt billigeste kjipeste sort av slangeklemmer du da espen?

Dra på MAN ja lastebilgreier. å kjøp slangeklemmer der.. de er solide. billige. å syykt brae.

 

det viktigeste er at alt er satt sammen uten å stå i spenn.

det er også en lur ide å få laget en liten fals på rørene.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at rørene som er kappet er rette, du må "stuke" de litt, eller lage fals som cosworth87 sier, F.eks banke de litt skråe i kanten så de ikke bare glir av, muligens pusse med litt pussepapir ytterst så de ikke er så glatte hvis du skjønner?

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jobben gjort igjen..

Nå sitter hvertfall alt på..

Funka det dere sa =D

 

Har bare fått et annet problem..

I begynnelsen når jeg hadde blitt ferdig med alt, og skulle ut å kjøre, så lada bare bilen 0.1bar.. ville ikke øke, og bilen gikk utrolig dårlig..

Etter å kjørt sånn en stund, kom plutselig turbo trykket tilbake, og bilen lada som den skulle..

og nå rett før jeg skulle parkere bilen hjemme,

kom samma problem tilbake.. altså 0.1 bar..

 

Noen som veit hvor den feilen kan ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit det er lakasje der hvor jeg festa map sensoren.

men skjønner liksom ikke hvorfor turbotrykket er på 0.1 når jeg starter bilen om morran, og når jeg har kjørt bilen en stund pluss kanskje litt lenger, så plutselig blir turbotrykket som det skal være...

 

er det lekasje som det er, ville det vel vært fucka hele tia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår