Carpo Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Heisann. Får snart at 240 min fra lakkering. Har lakkert opp igjen skjermen bak, samt tatt rust i hjulbuen. Hva er det beste man gjør for å hindre at rusten kommer igjen i hjulbuen? Tenkte kanskje på å ha på en list som var full av owatrol eller liggnede. Ved å ha på denne listen så ungår man også steinsprut i skjermbuen. Noen ideer? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Ikke ha på en sånn feit fornikla list. Den gjør ting bare værre. Vask ofte og flekk der det har kommet steinsprut. En velholdt bil ruster ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Sett på ei fett-list... Du skal kunne få tak i det på Veng. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 rust.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 wtf.. tror volvo d6 og exerqtor snakker om to forskjellige ting her nå: Exterqtor mener en list som man fyller med fett og har på den kanten på 20-30 mm som går inn mot hjulet, altså plateskjøten der.. ingen grunn til å motsi at en list som tetter mot vann mellom platene der er noe minus, så kjør på! Vet forsåvidt ikke hvor man får kjøpt slike løse, men burde være lett å få tak i. Volvo D6 mener sikkert de gamle kromlistene som man klistrer på skjermbuene, utenpå, som riktignok bare samler fukt og drit og som gjør at korrosjon oppstår. Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Btw: er noen som har spesialisert seg på disse listene, og fettbehandling. Oppsøk et lokalt lakkeringsverksted, evt rustspesialist, og de kan sikkert hjelpe deg. :) Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Det var de jeg mente ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Jeg snakker om fett-lister.. Ikke noe crom-lister.. Da hadde jeg skrevet det.. Sånne lister som JEG snakker om får enn tak på på veng.. Iallfall på østlandet/halden. Det er lister som er laga spessielt til å sette på kanten på hjulbuen for å forhindre rust.. Gummi lister som er fylt med fett å selges som meter vare.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Jeg snakker om fett-lister.. Ikke noe crom-lister.. Da hadde jeg skrevet det.. Sånne lister som JEG snakker om får enn tak på på veng.. Iallfall på østlandet/halden. Det er lister som er laga spessielt til å sette på kanten på hjulbuen for å forhindre rust.. Gummi lister som er fylt med fett å selges som meter vare.. Har du nettadresse ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Jeg har ikke det gett, men vist du er veldig kåt på det så kan jeg sikkert kjøre på veng å kjøpe noen meter å sende det som oppkravspakke til deg. Edit: Eller, jo jeg har adresse.. Men den ligger ikke på sia dems. http://www.veng.no Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Jeg har ikke det gett, men vist du er veldig kåt på det så kan jeg sikkert kjøre på veng å kjøpe noen meter å sende det som oppkravspakke til deg. Edit: Eller, jo jeg har adresse.. Men den ligger ikke på sia dems. http://www.veng.no Ja kanskje det har vert noe du :) vet du hvor mye det er for metern? Har du slike lister selv på bilen din ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Det kan da umulig være vanskelig å ringe Veng å spørre selv. Ringer de nesten daglig i arbeids medfør,de er så hyggelige atte! :D Og hva tror du en fettlist koster da! Kan da umulig være mange kronene pr. meter.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Juni 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2008 Det kan da umulig være vanskelig å ringe Veng å spørre selv. Ringer de nesten daglig i arbeids medfør,de er så hyggelige atte! :D Og hva tror du en fettlist koster da! Kan da umulig være mange kronene pr. meter.... :) hehe sykt hvor mange rare ting man kan få i hode bare man tenkter på den fettlista LITT for mange ganger;D Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg