Gå til innhold

Felger til 740

Ranger emnet


740TIC-89

Anbefalte innlegg

8,5" brei felg.... da må du nok ha justerbart pannehard-stag bak (det på skrå mellom chassi og bakaksel) om du har senka bilen, og Muligens valse ut hjulbuene litt.. men klart det går å få det godkjent med riktig rulleomkrets ja.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et 20 da?

Hadde med en super dtm felg (18x8,5) når jeg godkjente senkesettet mitt!

Kontrolløren skjekket inpresset og sa at det var innenfor de lovlige 7,5mm...

Dekkene var også riktig mht. rulleomkrets og alt var i orden!

Men nissen ville ikke skrive de inn i vognkortet!!!!

Det var kontrolløren under en teknisk kontroll som skulle avgjøre om felgene var lovlige!!??? Jaok!!

Virker som om det er forskjell på praksisen rundt om kring! Men så er vel Elverum kjent for å være veldig strenge da...

 

Så lenge det er 10mm klaring til andre deler, skal det vel gå bra!

Med 18x8,5, 225/40 dekk og lesjø senk, trengs litt bearbeiding av skjermbuer.. Justerbart panhardstag er nok også nødvendig!

(jeg har ikke og det skurer i store humper og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Felgene har stått på bilen en stund. Jeg trodde de var godkjente når jeg kjøpte bilen, men har funnet ut at de ikke er det.

Originalt innpress er 25. Er det noen som vet hva original sporvidde på 740 er?

 

Rulleomkretsen er innenfor +/- 5%, men er usikker på om innpresset kan bli et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at original sporvidde er 1460mm både fram og bak? Maks sporvidde er 1486mm fram, og 1470mm bak.

http://www.volvocars.com/no/Documents/Miscellaneous/godkjenteproduktendringer.pdf

Med 12mm lavere innpress, vil sporvidda øke fra 1460mm til 1484mm? Jeg synes det høres rart ut at sporvidda originalt er den samme fram og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår