PerMTJ Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Hei. har hatt det problemet de siste dagene at noe trekker strøm når bilen er av. etter litt feilsøking fant jeg ut at problemet forsvant når jeg koblet fra ledningene som gikk til dynamoen. i tillegg lader den ikke som den skal heller, spenninga over batteripolene ligger på 12.2-12.4 når bilen går med turtall. hva burde jeg gjøre, må jeg bytte hele dynamoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Er vel børstene eller regulatoren i dynamoen som er utslitt, Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Diodene i dynamoen. er nok brente, som gjør at den "styrer" strøm to veier, "nesten" det samme som en zener-diode. Forsøk å bytte regulator. Børstene har ikke noe med dette å gjøre:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerMTJ Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2008 Da har jeg byttet regulator, og problemet ser ut til å ha løst seg. Tusen takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg