Gå til innhold

2-din touch-screen m. cd-spelar


Papi.

Anbefalte innlegg

Har ordna meg ein datamskin, så no treng eg kun ein 2-din touch-screen som eg kan koble til denne dataen. Nokon forslag til kva einheit eg kan bruke til dette formålet? gjerne norske, og utlandske butikkar.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carputer.no funker ikke her, og har ikke gjort det på en god stund.

 

Men MP3car og Xenarcdirect skal funke :)

 

Vil forresten anbefale å teste andre ting enn kun pekeskjerm-basert navigering. Det er langt enklere å føle seg frem til en fysisk knapp (som man etterhvert "husker" hvor sitter) eller vri på et scrollehjul ennå måtte ta øynene fra veien for å blingse på skjermen.

 

Stikkord:

- Griffin Powermate

- Logitech NuLooq

- 3D Connexion Spacenavigator

- Contour ShuttlePro

- Ultimarc I-PAC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griffin powermate er fin, har en til macen som skal i bilen før eller senere.

 

carputer.no ser ut til å ha fått nytt management. Noticen om at den er til salgs er iallefall fjernet.

Her er et par jeg har lagret i bookmarks (men ikke testet selv)

http://store.mp3car.com/ProductDetails.asp?ProductCode=DSH-013

http://www.cartft.com/catalog/il/729

 

Synest den siste der ser fin ut, kommer med motorisert touchscreen og dvdspiller du kan koble til med usb, samt en liten forsterker

 

andreas

VW Touran 1,9 TDI 2004 modell

Planlegger en carputer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte alternativ, med mange moglegheiter. Men litt for dyre, og aller helst litt for mange moglegheiter for min del. Tenkte meir på ein 2-din touch-screen med longt mindre moglegheiter. Så enkelt som råd er, ein 2-din touch-screen, som eg kan koble til dataen via vga- og lydkablar elles. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes en Xenarc 700IDT blir for dyr til $415 hos MP3car.com blir du nok nødt til å se på Ebay e.l. Evt. sjekke ut denne skjermen. Billig, men jeg aner ikke hvordan bildekvaliteten er. Dersom det f.eks. viser seg at bildet ikke synes i vanlig sollys har den jo plutselig gått fra å være billig til å være dyr, fordi man betaler over 1000 kroner for noe man ikke kan bruke...

 

Personlig betaler jeg gjerne ekstra for å få et kjent merkenavn, god bildekvalitet, lang levetid og en kundeservice som faktisk eksisterer, fremfor å gamble på noe totalt ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart litt nysgjerrig på spesielt spacenavigator, som du linka til. Av videoane eg har sett av den på youtube, så har denne kun vore i bruk på google earth. Kva er dette eigentleg? Eit verktøy, eit hjelpemiddel for 3d-program, eller er det ein fullkomen erstattar for ein datamus?

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel utviklet som navigeringsduppeditt til bruk i 3D-program o.l. Noen fullkommen erstatter for datamus er det nok ikke, da ville jeg nok heller anbefalt en trackball.

 

Dessuten kommer det jo an på hva slags funksjonalitet du trenger, om du skal bruke en frontend, hvilken og hvordan brukergrensesnittet er lagt opp på den, og så videre ad nauseum. Jeg har kjøpt og testet Contours ShuttleXpress, og det mangler stort sett bare én knapp på at jeg kunne levd med den til daglig. Riktignok kun mot iTunes, når jeg er ute og kjører trenger jeg jo stort sett ikke mer enn helt basic funksjonalitet; volum, play/pause, spole forover/bakover, neste og forrige spor, og mulighet til å scrolle oppover og nedover i albumlista.

 

Logitechs diNovo Mini kunne kanskje vært praktisk å ha i dørlomma e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår