hrthomas Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Jeg har en 86mod Golf GTi 16v som det ikke er noe gnist på pluggene.. Jeg har byttet coil og tenningsmodul.. Jeg måler 10v over coil når tenningen er på, er dette normalt? Det er ingen gnist fra coil heller.. Har prøvd å koble en ledning fra (+) polen på batteriet å direkte til coil, da virker det som om tenninga skrur seg på av seg selv på en måte, det lyser på instrumentet på dashbordet.. er det normalt? Når jeg skal prøve å starte bilen starter ikke bensinpumpa å gå, har prøvd å laske over relè til bensinpumpe å da starter den.. Hva kan være galt med bilen?? Skal Coil ha direkte forbindelse fra (-) på coilen å til jord?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Kan være bakstykket ditt som er gåent. Denne sitter rett bak tenningslåsen. Er et vanlig problem med golf det. men da pleier som oftest ikke hovedlysene eller vifta å funke heller Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 hovedlysene og vifta virker.. kan det fortsatt være bakstykket? hvordan kan jeg måle dette? Det funker ikke å trillstarte heller... måler 0v over de to ytterste ledningene på pluggen til hallgiver når jeg skrur på tenninga.. måler med ohm meter over de to ytterste er det forbindelse mellom dem! skal det være slik??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hrthomas Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2008 Har nå målt at jeg har spenning til selve hjernen, men ikke ut fra den å til hallgiver.. er det hjernen som er defekt? eller gir den ikke ut spenning der hvis noe er feil med noen av følerne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juni 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2008 Prøvd å bytte hallgiver? Noen system må ha et signal fra tenningsystem for at bensinpumpa skal gå Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Har ett liknende problem på en 89 Golf 8v. Den stoppet plutselig en regntung dag på motorveien. Lys begynte å blinke, go det tok rett og slett av for den. Nå kommer det ikke strøm til bensinpumpa, men den virker når vi kopler direkte. Kan det være fuktighet som har ødelagt gjerne eller sikringsboks? Veit det er mange som har byttet sikringsboks på grunn av el.problemer med de bilene. Hvilket nr har rele til bensinpumpa? Takker for svar og innspill! Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Har ett liknende problem på en 89 Golf 8v. Den stoppet plutselig en regntung dag på motorveien. Lys begynte å blinke, go det tok rett og slett av for den. Nå kommer det ikke strøm til bensinpumpa, men den virker når vi kopler direkte. Kan det være fuktighet som har ødelagt gjerne eller sikringsboks? Veit det er mange som har byttet sikringsboks på grunn av el.problemer med de bilene. Hvilket nr har rele til bensinpumpa? Fant feilen!! Det var brudd i jord-kabelen til bensin-pumpa, inni bilen. Byttet forøvrig også sikringsboks først, men det hjalp lite. Rele kan ha nr 80 eller 167. Begge har likt VAG delenr. Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.