Bjørgvin Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Går med tanker om å få bygget et nytt eksosanlegg på bilen. Ikke for lydens del, men for utseende, fornyelse og kanskje litt effekt. Men er ikke lett å se for seg hva man trenger når jeg ikke har peiling på hvordan dette fungerer. Noen som har lyst å fortelle meg hvordan eksosanlegget på denne bilen ser ut? Hvor mye av det som bør byttes etc? Fikk vite at jeg muligens må bytte flexirøret. Fikk pris på 2100,- for bare delen. Dyrt synes jeg. Hva f... er flexirøret? Hehe!! Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Eksos er en av bilens mest viktige deler,når det gjelder utseende,fornyelse og "effekt".. Du har en turbo bil.Da er det viktig å sørge for at turbo for mest mulig flow.Da kan du f.eks kjøre på med 3 tommer downpipe,enten med katalysator eller uten.Og så kan du kjøre på med en 2.5 tommer effektannlegg bakover fra downpipe. Det koster noen kroner,men som oftest er det verdt pengene.. Kjøp f.eks simons 2.5 tommer effektannlegg,koster rundt 3000 kr + - Det er ferdig tilpasset bilen,og da fjerner du orginal eksosen fra katalysator.Du for kjøpt effektanlegg på f.eks bilxtra eller mekonomen.. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Takk for meget bra svar! Hvordan blir det med effektanlegg fra katalysatoren og bak når jeg ikke gjør noe med det som er foran kat? Blir dette som en flaskehals? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Takk for meget bra svar! Hvordan blir det med effektanlegg fra katalysatoren og bak når jeg ikke gjør noe med det som er foran kat? Blir dette som en flaskehals? Du vil litt mer lyd og en fin endestuss, men hjelper lite responsmessig med 2.5"-anlegg når det sitter en meter med 2" foran. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Ok. Vanskelig/dyr jobb å bytte det som er foran? Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Ok.Vanskelig/dyr jobb å bytte det som er foran? Tjas,er litt kronglete å få ut mens turboen henger på hvertfall. Hvis du ikke finner noe ferdig som passer, så kan det fort bli noen tusinger ja. Her ser du 3" downpipe med 3" caterstatter sammenlignet mot orginal dp. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg