Gå til innhold

Min første turbobil :)

Ranger emnet


Facedown

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle vise fram nye bilen her 1986 T8 :D.

 

 

SANY0011__2_.JPG

 

SANY0012__2_.JPG

 

SANY0004.JPG

 

 

God bil i grunn, må justere ventiler før den går skikkelig.. men når jeg har gjort det kan jeg skru trykket på 1,1 xD og da skal den visst ha rundt 200 HK i følge selger.. Jeg har aldri hatt turbobil før.. så råd og tips om alt mulig tas i mot med takk :)

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøre med 1,1 i lade trykk så må du nok være litt forsiktig med gassen, girkassene på de bilene er skikkelig søppel, jeg vet har rasa en alt hehe.

 

Hehe, ja. Har hørt rykter om dårlige kasser :). Men de skal da holde til 230-40 HK ?

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
har hørt at 9000kassa skal gå fint inn i 900. Stemmer det?

 

Stemmer IKKE..

Hva kassa holder er ikke så interisant det som er viktig er hvordan du kjører den. Med ALT over orginal effekt så bør du ikke gi flatt jern før etter 3000 RPM bla. Snakker av erfaring da min T8 er trimmet til 285hk / 370nm.

 

//Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hehe, ja. Har hørt rykter om dårlige kasser :). Men de skal da holde til 230-40 HK ?

 

 

hmm i utgangspunktet var disse kassene beregnet på en british leyland motor på 1,85 liter med i underkant av 100 hester så er nok ikke beregnet på så masse effekt(dette var av di første 99, den aller første 99 hadde en 1,7 liters motor med samme kassse)... på grnn av at motoren står på langs å ligger under motor så er der drivkjede mellom kasse å motor i beste fall ryker kjedet eller som i min 900 16 v aero cab så knakk kubben(hovedaksel i kassa) å knuste huset på kassen... det som vistnok skal være den sterkeste kassa å den di bygger om er ei firetrinns kasse også kalt "kokillekasse".. denne kassa bygges om med forsterket drev å annen utveksling speedpartsnorway.no har ombyggingsset til denne kassa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår