bilgal86 Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Hei. Jeg har vurdert å kjøpe en Volvo V70 T-5 1999 mod som har gått ca 200 000 km. Noe jeg bør se etter hvis jeg kjøper en sånn bil? Hva er de vanligste feilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 foringer i understell motor/gir (automat skal gire silkemykt) evt. automatolje skal vere rød og ikke lukte svidd. motorolje og kjølevann, se etter tegn på def. topp/pakning turbo, 200 000km med gassen i bånn da har turboen snart gjort sitt. ellers er det ikke så mye, sjekk etter at alt av elektrisk utstyr virker, inkludert AC, klima, sentrallås og alarm (alarmen sjekkes med å låse bilen med fjernkontroll og låse opp med nøkkel etter 1min) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 foringer i understellmotor/gir (automat skal gire silkemykt) evt. automatolje skal vere rød og ikke lukte svidd. motorolje og kjølevann, se etter tegn på def. topp/pakning turbo, 200 000km med gassen i bånn da har turboen snart gjort sitt. ellers er det ikke så mye, sjekk etter at alt av elektrisk utstyr virker, inkludert AC, klima, sentrallås og alarm (alarmen sjekkes med å låse bilen med fjernkontroll og låse opp med nøkkel etter 1min) Ok, takk for gode tips :) skal se på v70en nå i helga :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 det er forøvrig veldig vanlig at turbobilene svetter/lekker olje der oljereturen fra turboen går ned i blokka. da renner det ned i bakkant av bunnpanna og der ser ut til at det lekker fra avtappingspluggen men dette er ikke noe galt. med smøregrav/bukk bytter du dette på 15min, trenger noen torxbits, en 10mm fastnøkkel, ny pakning og o-ring for til sammen maks en 50-lapp hos volvo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg