Håkonlie Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Noen som har noen tips på hvordan jeg skal finne ut hva som er feil m AC anlegge mitt? Det skjer ingenting når jeg trykker på knappen på dashboret. Blir ikke noe kald luft. Kan gassen bare forsvinne sånn, eller er rørene så ødelagte at de må skiftes. eller kan d være noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Juni 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 Gassen kan bare forsvinne ja. Prøv å se etter om du finner noe som kjennes ut som olje ved evetuelle lekasje punkter...Om du ser dette er nok gassen borte, den etterlater seg litt veske/olje når det fordamper til atmosfære. Når du trykker på AC knappen vil du somregel høre om releet legger inn..som et lite klikk. Og tomgangen på motoren vil bli litt lavere om AC kompressoren går. Hører du dette er det nok gassen som er borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkonlie Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2008 hvis jeg ikke hører at releet slår inn eller at tomgangen blir lavere da? har sjekka sikringene og de er intakte. kan reelet være ødlagt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Du har nok en lekasje tenker jeg.. utslått på lavtrykk.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Releet kan svikte ja. Kompressoren kan også ta kvelden. Men vanligvis er det gassen som er problemet. Letteste er nok å sette det bort til noen som har greie på det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 det du kan gjøre er å skru av en av hettene på service koblingene til ac'n og dytte ned ventilen (helst den tynne stussen), stå det mye trykk der så er det væske på anlegget. Er det bare såvidt det fiser, eller ingen ting-har du lekasje.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Vær litt forsiktig da, den gassen er ikke sunn å puste inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Vær litt forsiktig da, den gassen er ikke sunn å puste inn... Er vel ikke så farlig som du skal ha det til.. i lukkede rom ja, og i store mengder.. har aldri bekymret meg nevneverdig for det i min fartstid i yrket som kuldetekniker.. Men seff.. Du MÅÅÅ ikke hekte nesa nedpå stussen når du prøver! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet Juni 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 Neida, nyere freon er vell bedre en de gamle gassene. Men uansett, best å ikke puste inn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkonlie Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2008 betyr d da at hvis jeg har lekkasje, at jeg må bytte røra også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2008 Noe av gassen forsvinner over tid uansett hvor tett anlegget er. Sjekk på ventilen som skrevet over her, ev oppsøk et verksted for sjekk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg