Gå til innhold

3" katalysator

Ranger emnet


Carpo

Anbefalte innlegg

Jeg har jo sagt til deg at jeg brukte orginal kat fra f-motor og bare kappa den litt innpå, og sveisa inn! Går som fjell hvis du kan litt mer en ikke'no om å bruke vinkelsliper og sveiseaparat :)

 

Er jo ikke noe vits å kjøpe masse dritt, hvis du skal kaste den uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener at d ikke er KRAV at katalysator skal være dær om bilen er innenfor avgasskravene!:)

Er mulig det, men mener å huske at alle biler etter 89 skal ha kat uansett.

 

Men du klarer ikke å komme innen for avgass kravet uten kat på en bil nyere enn 89, det er bare å glemme.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig det, men mener å huske at alle biler etter 89 skal ha kat uansett.

 

Men du klarer ikke å komme innen for avgass kravet uten kat på en bil nyere enn 89, det er bare å glemme.

 

 

på hvilken grunnlag sier du dette?

 

det klarer jeg på FT`en...riktignokk enn 88 mod, som kan ha 1.5 i co men...

 

ligger på 0.4 :) og kravet etter 89 er vell 0.5%

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilhetty.. dette er bullshit, mange litt eldre biler så er kat,n dr.. emen brent sund, så den har ingen misjon, men disse kommer innenfor..

 

er bare å pla opp i periodisk kjøretøybok å lese om det står at du MÅ ha katen dr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Trur katalysatoren fjerner mye dritt som ikke blir definert som "avgasser" av den måleren! Ikke 100% på det, men ja..

 

Katalysator gjør om CO til CO2, NOx til nitrogen og oksygen, og HC til CO2 og vann.

 

Derimot så kan jeg ikke se ut i fra rettledningen til PKK om at annet en CO som skal måles, eller om det faktisk skal kontrolleres om at katalysator er montert.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår