Gå til innhold

Lyst til å kjøpe Kadett 1,2C

Ranger emnet


Fedajøden

Anbefalte innlegg

Hey, nå prøver jeg å selge mopeden, for vil kjøpe bil..

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13665054

 

Denne falt jeg pladask for... så noen spm.

 

1. Ser Prisen grei nokk ut?

2. jeg vil ha større motor i den, f.eks 1800-2200ccm, passer det?

3. Kan jeg få bilen godkjent med opptil 2,2 liter?

4. Tåler bilen 2,2L motor?

5. Må jeg også bytte girkasse?

6. Noen plass styling kan skaffes?

 

Og for å si det mildt, jeg er noob på bil, for hvis jeg kjøper denne bilen så blir det min førstebil..

 

Planer for bilen hvis kjøp:

- Større motor

- Litt mer heising enn den bilen er som sett på annonsen...

- Nye felger

- Grønn lakk

- Nytt tak

- Nytt ratt, ett som er mindre.

- Eu godkjenne bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:prisen er vel grei nok om den er som selger sier..

2:alt fra 1.2 til 3.0 passer med nok arbeid.. men f.eks 2.2i er noe av det letteste..

3:kan godkjennes med 2.2 ja.. med riktig understell,bremser,papirer osv.

4:ja, får papirer på at karroseriet tåler opp til 230NM

5:du må ha større girkasse som passer den motoren du skal ha.. om det er 2.2i så passer f.eks rekord kasser..

6: styling hører ikke hjemme på gamle biler som dette;) kan kjøpe frontlepper fra tyskland som er ganske fete;) men koster bortimot 3lapper!!

 

men hvorfor skal du ha så lite ratt da?? er jo ikke noe godt å kjøre med når du skal lukeparkere f.eks! spes om du har feite felger!! jeg har 230mm Sabelt rally ratt og er utrolig fornøyd med det!!

Opel Kadett C 1.2N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er noob på bil så bør du få med deg noen som har greie på bil, det er lurt...

 

for å ha 2.2(115hk) så bør du ha bremser, bakaksel og gir kasse fra 1.6 kadett c, det er minimum vil jeg tro....

 

det som er kansje litt skjeldent er den fronten med det blink/hovedlykte oppsettet... dette er ett av 3 opel kadett c fronter..

 

det han sier om at disse er få å få tak i, er bare tull. er sykt mye kadett c.. det er to ting jeg reagerer på her "lakkert fort og gæli for vinteren" og "hobby senket" så sjekk grundig for rust og sjekk understell nøye.... bilen trenger ny lakk, nye fjærer og dempere, så ikke gi mere en 6000-8000kr maks. hvis selger begynner å grine på prisen, finn en annen kadett c... er nok kadett c å ta av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du er noob på bil så bør du få med deg noen som har greie på bil, det er lurt...

 

for å ha 2.2(115hk) så bør du ha bremser, bakaksel og gir kasse fra 1.6 kadett c, det er minimum vil jeg tro....

 

det som er kansje litt skjeldent er den fronten med det blink/hovedlykte oppsettet... dette er ett av 3 opel kadett c fronter..

 

det han sier om at disse er få å få tak i, er bare tull. er sykt mye kadett c.. det er to ting jeg reagerer på her "lakkert fort og gæli for vinteren" og "hobby senket" så sjekk grundig for rust og sjekk understell nøye.... bilen trenger ny lakk, nye fjærer og dempere, så ikke gi mere en 6000-8000kr maks. hvis selger begynner å grine på prisen, finn en annen kadett c... er nok kadett c å ta av.....

 

Ok, ja, jeg reagerte også litt på det med lakkeringa og hobby senkinga, for hvis jeg skal ha den sånn, så er det ikke en plass i helvette om jeg kommer over gledesdreperne (fartshumper) hjemme..

 

Jeg har 2 naboer som er opel frelst (manta, ascona, Rekord...) og de har nokk en 2,2i motor til meg med rekord stv. kasse.. Så hos dem er det heller ikke noe problem å få hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:prisen er vel grei nok om den er som selger sier..

2:alt fra 1.2 til 3.0 passer med nok arbeid.. men f.eks 2.2i er noe av det letteste..

3:kan godkjennes med 2.2 ja.. med riktig understell,bremser,papirer osv.

4:ja, får papirer på at karroseriet tåler opp til 230NM

5:du må ha større girkasse som passer den motoren du skal ha.. om det er 2.2i så passer f.eks rekord kasser..

6: styling hører ikke hjemme på gamle biler som dette;) kan kjøpe frontlepper fra tyskland som er ganske fete;) men koster bortimot 3lapper!!

 

men hvorfor skal du ha så lite ratt da?? er jo ikke noe godt å kjøre med når du skal lukeparkere f.eks! spes om du har feite felger!! jeg har 230mm Sabelt rally ratt og er utrolig fornøyd med det!!

 

Lite ratt er bedre å ha når man skal sladde, mindre å dreie.. BTW: Jeg tenkte på noen hvite "rally" felger med 5 store tykke "eiker"(?) Anyone has pics?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja, jeg reagerte også litt på det med lakkeringa og hobby senkinga, for hvis jeg skal ha den sånn, så er det ikke en plass i helvette om jeg kommer over gledesdreperne (fartshumper) hjemme..

 

Jeg har 2 naboer som er opel frelst (manta, ascona, Rekord...) og de har nokk en 2,2i motor til meg med rekord stv. kasse.. Så hos dem er det heller ikke noe problem å få hjelp :D

 

jeg nevnte ikke dette i den forrige posten men angående 2.2 så tror jeg nok du må ha den 1.6 framhjulstilling også, som er sterkere enn 1.2.... bilen kan nå være bra den men som sakt så må man være litt på vakt når det er hobby lakkering osv... fint du har 2 opel frelste naboer da ordner det seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg nevnte ikke dette i den forrige posten men angående 2.2 så tror jeg nok du må ha den 1.6 framhjulstilling også, som er sterkere enn 1.2.... bilen kan nå være bra den men som sakt så må man være litt på vakt når det er hobby lakkering osv... fint du har 2 opel frelste naboer da ordner det seg nok :)

 

ok, en jeg kjenner har en Rekord STV med 2,2i, kan vel bare plukke deler fra den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist den rekord kassa er 5-trinns så må du banke girkasse tunell.

For og få godkjent 2,2i du ha 16S forstilling og helst bakaksel, dette koster mye penger omdagen. Må regne med 10-15K for hele understellet Må bytte til 2,2i bremser foran og store tromler bak (230MM) pluss du må ha større bremsesylinder f.eks fra ascona/manta/rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår