Haansi Skrevet Mai 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Hva vil en turbokit koste meg da? Til sammen.. Da tenker jeg; - Turbo - Intercooler - Understell - Bremser - Evt andre ting som må skiftes... Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 er vel 110 ganger enklere å få tak i en orginal turbomoter. Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 er vel 110 ganger enklere å få tak i en orginal turbomoter. Men ikke så gøy ;) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Du har ikke peiling du Haansi, har du? Nei, så hold kjeft da. Kjøp deg en org. turbomotor å start derfra. Kjøper du BARE en ny turbo, vil den koste deg 10k +++ om du ikke skal ha en tilnærma den orginale. Have fun! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onkelskrue Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Det går da ann å finne mye større turboer enn det som sitter på en 1.8t til langt under 10k hvis man undersøker litt.. Spesielt hvis man kjenner noen folk som holder på med bil osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Hadde han kjent folk som holder på med bil, hadde han ikke rota rundt i gryta inne på bilforumet. Dessuten er turbokonvertering av en vanlig 1.8 motor håpløst. Det blir som å bruke penger på ei hore, for så å sovne før hun kommer inn i rommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toodsie Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Hadde han kjent folk som holder på med bil, hadde han ikke rota rundt i gryta inne på bilforumet. Dessuten er turbokonvertering av en vanlig 1.8 motor håpløst. Det blir som å bruke penger på ei hore, for så å sovne før hun kommer inn i rommet. hahahaha (ler), bra sagt rune Siter Aim high http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/197414-little-red-riding-hood-sm-prosjekter-planlegges.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 ville bytta til 1.8T motor istede for å begynne å kødde med sugemotoren .... greit nok at du kan få en stor turbo til billig penge, men du trenger litt mer enn bare turbo ...... Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Du har ikke peiling du Haansi, har du? Nei, så hold kjeft da. Kjøp deg en org. turbomotor å start derfra. Kjøper du BARE en ny turbo, vil den koste deg 10k +++ om du ikke skal ha en tilnærma den orginale. Have fun! Ja, må si det er utrolig voksent av deg å rakke ned på en person fordi han ikke er like bilkyndig som seg. Du kan holde kjeft selv, og heller ta deg et privatkurs i hvordan man oppfører seg. Drittunge. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 ville bytta til 1.8T motor istede for å begynne å kødde med sugemotoren .... greit nok at du kan få en stor turbo til billig penge, men du trenger litt mer enn bare turbo ...... Det er jeg fullt klar over, og det var nettopp derfor jeg pent spurte her om noen hadde anelse om hva det forskjellige kom til å koste. Men så kommer jo penisforlenger-rune her å leker internetthero, så jeg gir opp. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Haha, nå redda du dagen min Haansi. Lett på nett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Haha, nå redda du dagen min Haansi. Lett på nett! Du redda min også, supermann, så da er vi vel skuls? :) Jeg regga meg på dette forumet for å lære mer bil, derfor spør jeg. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Okei, for å være litt konkret her da så kan jeg si litt.. Det er som alle andre sier her, ikke mye å hente ut fra en 1.8 125hk sugemotor. Jeg har akkurat samme motor selv. Det eneste som er å gjøre som er "rimelig" og gir fra seg mest effekt er vel å hive i åpent luftfilter (Nei desverre så har jeg ikke så står tro på det "RS4" filteret ditt), sleng gjerne i et fra K&N eller Green. Bare sørg for at det er oljefritt. Steget etter dette er effektanlegg fra grenrøret, for så å kjøre beine røret til endepotta. (2,5" f.eks).Grenrøret er det som går ned fra motor til kat. hvis du lurte.. Så kan du også justere litt på blandinga luft\bensin, men anbefales ikke at du gjør dette selv da selvsagt. Her kommer også dette med chip inni bildet. Du få faktisk en del mer drag av de 10-15 hestene den lover. Men klart. Nå begynner du å komme opp i en prisklasse hvor du får en fin 1.8t motor med drivverk og hjerne. (12-15 000). Ellers ønsker jeg deg lykke til med ny bil, og vær grei med den -da er den grei tilbake :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Takk for et godt og informativt innlegg :) Snakket med en fyr som kunne skaffe meg chip med arbeid til 6 000, så da er det kanskje å vurdere :) Skal sjekke nærmere angående luftfilter... Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Turbokonv av 1.8'n uten turbo er mye jobb, og ikke minst dyrt. Det krever ikke bare god økonomi men også at du har kunnskapen til jobben. Du trenger, Turbo m manifoil, dyser, intercooler, eksosanlegg, motorstyring, helst datasprut ser jeg da, det er en helt enkel liste, men den koster mye og realisere. Er mye bedre og gå til innkjøp av en AEB (1.8T) motor vist du først snakker om og bygge om.. Og turbobygge en suge motor krever og litt tilpassning og slikt, noe som er pjeskarbeid for og si det slik.. Om du skal godkjenne dette og så koster det en del penger og skaffe papirer fra Møller som importør av VAG i norge, om hva som kreves og hva forsjellene på 1.8 og 1.8turboen.. Mitt forslag er at du skaffer deg evnt en 1.8Turbo motor, helt enkelt og greit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.