Petter79 Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Jeg kjøpte en 1999-modell Chrysler Grand Voyager med 2,4l bensin-motor i vår. Bilen er bra på de fleste områder, men siste tiden har bilen begynt å "rykke" under belasting på litt lavt turtall. Et eksempel er når jeg kommer kjørende inn i et kryss og f.eks. skal opp en bakke. På andregiret, som en normalt bruker, rykker det da veldig. For å unngå denne rykkingen må jeg slakke av på farten og gire helt opp i førstegir, for deretter å gi på og gjøre girskift til andregir. (Alternativt slure meg gjennom svingen i andregir) Fikk et tips om at dette kunne skyldes dårlige tennplugger eller pluggledninger, men dette har jeg sjekket ut. Pluggledningene har en gjennomstrømming på 4.000-5.000 Ohm, og pluggene ser fine ut. Finst det noen som har vært borti lignende og kan gi meg et råd (Før jeg bruker et par tusen kroner bare i feilsøking). Er takknemmelig for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daisyboy Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 det kan jo være luftmassemåler som begynner å ta kvelden. har du sjekket for falskluft? Siter Audi 100 2.0 1991 død Passat 3b 1.6 1997 solgt mercedes 2.2 tdi 1999 selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter79 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Har ikke sjekket det, men skal føre det opp på listen min. Har fremdeles ikke gitt meg helt på tanken om at det kan være plugger og pluggkabler heller. Leste i en annen lenke om at feil i pluggkablene kan gi et brunt/svart strek på pluggen. Og den ene pluggen på bilen min har et slikt strek beint nedover keramikken. Er det noen som har erfaring med dette? Kan det være et overslag til jord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg