Gå til innhold

Støping av Fester

Ranger emnet


Hansen89

Anbefalte innlegg

glassfibersparkel? hva mener du med det i grunnen? For jeg har sett normal stålplast som har logoen glassfibersparkel. Så finns det også glassfiber armert sparkel osv...

 

Men hr. Hansen... Det absolutt enkleste og sterkeste er å bruke glassfiberduk og polyester. Det er ingenting annet som blir hardt som det. Du kan sammenligne det med betong... Glassfiberduken er armeringsjernet, og betongen er polyesteren.

 

Det er like enkelt å bruke polyester som å bruke sparkel. Jeg får i nødstilfelle kjøpt både duk og polyester på coop byggmix. der heter det båt-reperasjons-sett. Men her er det dyrt sammenlignet med om du går en plass de bruker glassfiber og handler der. Biltema, om du har en i nærheten, har også veldig billig duk på rull i diverse størrelser. De har alt du trenger... Bare spør etter veiledning i hvordan du skal blande herder og polyester, og tørketid, da jeg har erfart at dette kan være litt avgjørende på resultatet.

 

Mindre herder i polyesteren = Lengre tørketid, men sterkere resultat.

 

Mer herder = kortere tørketid, men litt svakere kanskje...

 

Så om du skal støpe f.eks. basskasse, så gå for lang tørketid.

 

Har også vært borti herder - den fra byggmixen sitt sett - som tørker usansynlig mye fortere enn den fra biltema, men jeg vet ikke om det er bedre eller dårligere - aner ikke. Har bare brukt det til interiør detaljer, og fiksing av frontskjørt, så jeg aner ikke om den polyesteren og herderen hadde vært bra i en bass-kasse... Men den er uansett altfor dyr på coop byggmix - så dra på biltema :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår